Orkeslöshet m.m

Mer
12 år 8 månader sedan #421929 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Orkeslöshet m.m
Jag tror det är negativa symptom eller en depression som du har. De liknar varandra ganska mycket, men negativa symptomen är mer långdragna. Av läkare kan du kanske få antidepressiva. Det du kan göra själv för att lindra besvären är att motionera så mycket som du orkar.

Läs mer om negativa symptom här:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am...t=17201&p=231645 [/url]<!-- l -->
Mer
12 år 8 månader sedan #421968 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Orkeslöshet m.m
Under många år, hade jag det så, att jag bara låg på sängen under psykotiska skov och hörde röster och hade ångest. Det var värsta tiden i mitt liv och nu, med Internet och dator är allt sådant som bortblåst!

Men det kan tilläggas att det enbart vid psykoser och eller depression det var så. Då ville jag absolut inte vara vaken utan när jag vaknade tog jag sömnmedicin och ville bara sova bort det eländiga liv jag hade då.

Det var alltså så att jag hörde röster och ibland tröttnade jag på att sova, beroende på väderleken så gick jag ut och satt ofta i andra tankar och gladdes över de små ljuspunkter jag hade, tex mata änderna som simmade i dammen, bakom konstmuseet i Göteborg. Honorna kom ju fram till mig med sina ungar och de åt ju direkt ur handen på mig....

Jag gick även långa sträckor i stadsmiljön och gick ofta i okända kvarter. Detta för att utforska stan.
Hela tiden hade jag röster, då mera än idag. I dag fungerar jag i alla fall någorlunda normalt!

Men om jag tänker tillbaka ryser jag över hur nära jag var att själv göra slut på ét....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 8 månader sedan #422044 av silent
Svar från silent i ämnet Orkeslöshet m.m
mmm jo admin jag tränar 3-4 dagar i veckan och försöker motionera så mycket det går men inte lätt när man har all skit och orkeslösheten m.m men men försöker och försöker har som sagt tyvärr blivit värre med detta och hoppas verkligen att det skall ta slut har ju massa annat skit och jobba med och så är väl inte så mycket att göra än hoppas på att det skall försvinna för har inte haft såhär tidigare men men man får kämpa på göra det bästa av det :)
Mer
12 år 8 månader sedan #422092 av björk
Svar från björk i ämnet Orkeslöshet m.m
se till att vädra och framförallt kom ut till frisk luft så att, Hjärnan får syre.

/Viktigt
Mer
12 år 8 månader sedan #422138 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Orkeslöshet m.m
Om man sover otillräckligt kan man också känna sig orkeslös och utslagen dagen efter. Att få tillräckligt med sömn är väldigt viktigt.
Mer
12 år 8 månader sedan #423241 av Alfabetet
Svar från Alfabetet i ämnet Orkeslöshet m.m
Dra iväg dig till träning. Jag har börjat med kampsport igen och det gav en riktig kick. Det är helt klart värt det. Gärna någonting träning som ger dig en kick och gör dig helt slut. Energi förvärvas genom stimulerande aktiviteter.