En väg att bli fri från existentiell ångest !

Mer
18 år 4 månader sedan #30175 av micke sd
Det finns ett sätt att bli fri från s.k. existentiell ångest och oro. Om man satsar på att lära känna honom där ovan och gör sitt bästa för att följa samvetet så kommer du att få mindre och mindre existentiell oro.

Ångest beror ofta på att man inte har lärt känna Gud tillräckligt bra. Man litar kanske inte alltid på att han kommer att fixa det och hjälpa dig ut ur tunneln in i ljuset och till ett glädjefyllt liv med tiilräckligt bra materiella förhållanden vilket han kommer att göra såvida du inte kompromissar för mycket med samvetet och inte vill bättra dig imedan det finns tid till det, vågar jag påstå !

Det enda som är synd är att bryta mot samvetet, vill jag med bestämdhet framhålla. Du syndar alltid när du överträder samvetet och du riskerar då att få Herren Jahve emot dig då för det är aldrig tillåtet att kompromissa med samvetet pga att, som jag är övertygad om, samvetet visar aldrig fel, utan visar alltid vad som är rätt i varje situation, alltså vad som är Guds vilja pga att han Jahve alltid har full kontroll över våra samveten och direktstyr dem. Det är min erfarenhet av livet och vad jag kommit fram till och min övertygelse.

Om du gör ditt bästa när det gäller att följa samvetet, även i småsaker, -liten tuva stjälper ofta stort lass, lyder ju talesättet, så kommer du att få mindre och mindre ångest som nämnt.

/micke
Mer
18 år 4 månader sedan #30196 av Admin1
Jag har inte läst om detta tidigare någonstans, men att ha en tro kan nog vara bra vid schizofreni. Det inger säkert hopp och förtröstan. Jag har för mig att jag läst att de som återhämtar sig frrån schizofreni är oftare religiösa än normalt.
Mer
18 år 4 månader sedan #30213 av Jeff
Den man mest ska lita på är sig själv. Gud vet nog inte ens eget bästa alltid. Den som bäst vet vägen ut ur den mörka tunneln är man själv. Jag tror att det handlar om att vara tydlig och stå upp för sig själv och visa vem man är. Det är inte meningen att man ska vara på ett speciellt sätt för att falla in i den andres smak. Ångest kommer ifrån att man ofta tvivlar. Innerst inne litar vi nog på oss själva men tvivlar på ytan.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30996 av
Vafan är det här för jävla propagandaspridning?