Zonterapi kan hjälpa vid psykiska störningar !

Mer
18 år 3 månader sedan #30769 av micke sd
Det verkar som att zonterapi är effektivt som behandlingsmetod mot all psykisk ohälsa som beror på trauman och förträngda negativa känslor som verkar kunna orsaka schizofreni samt en mängd andra psykiska sjukdomar.

Jag tror själv att jag blivit frisk ifrån schizofreni samt manodepressivitet och även från psykosomatiska krämpor delvis med hjälp av zonterapi.

Zonterapi fungerar troligen på så sätt att när man trycker på de rätta punkterna på kroppen med rätt teknik så öppnas nervändarna och trauman och negativa känslor kan strömma ut från hjärnan eller andra delar av medvetandet där känslorna lagrats.

/micke
Mer
18 år 3 månader sedan #30778 av Isa-Alise
Det är i varje fall skönt med massage på fötterna...
Mer
18 år 3 månader sedan #30788 av Admin1
Gick du till en zonterapeut eller gav du dig själv zonterapi via att ha läst om det i en bok? Det skall visst finnas bra självhjälpsböcker i zonterapi. Om du gick till en zonterapeut vad kostade det för dig?
Mer
18 år 3 månader sedan #30801 av micke sd
Svar från micke sd i ämnet Svar på Admins inlägg.
Jag har inte gått på zonterapibehandling hos någon terapeut utan har behandlat mig själv bl.a. med hjälp av en rullbräda som heter Rull-sund.
Det är en anordning med en massa golf-boll stora kulor som snurrar på stänger som man kan massera i första hand fötterna med, men även handflatorna.

Men det finns även punkter på ovansidan av foten och andra ställen på kroppen som man bör behandla för att få bra effekt. De kan man behandla genom att trycka med fingrarna på.

Det finns en bra Zonterapi-självhjälpsbok som jag har skrivit om på följande länk, (om behandling vid depressioner);

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...c.php?f=1&t=3223 [/url]<!-- l -->

/micke
Mer
18 år 3 månader sedan #31407 av Sofie
Håller med om teorin, men det går att kombinera kroppsbehandlingar med både medicin och terapi och motion inte minst. Det lindrar i alla fall smärtan. Själv går jag på massage då och då och ibland även på akupunktur.

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #31419 av micke sd
Akupunktur hjälper mot mer än 100 olika sjukdomstillstånd enligt WHO, -Världshälsoorganisationen. Min f.d. läkare sa t.ex. att akupunktur hjälper alla migränpatienter. 50 % blir bra och 50% blir bättre. Akupunkturbehandling är numera godkänt av Socialstyrelsen som behandlingsmetod inom den traditionella sjukvården.

Ang. motion så finns det ett tänkespråk; Den som inte avsätter tid till fysisk träning måste senare avsätta tid till sjukdom.

/micke