Massage bra mot psykiska störningar

Mer
18 år 3 månader sedan #30771 av micke sd
Här kommer en artikel om massage i citat.

"Massage är en bra vårdform för mentalpatienter, framgår det av en färsk finländsk doktorsavhandling.

Doktoranden beskriver hur fem patienter reagerade på massage. Hon fann att den dämpar ångest, smärta och spänningstillstånd till och med hos patienter som varit intagna på mentalsjukhus länge.
Samtidigt äe det enligt avhandlingen en "behändig metod" att förebygga mentala störningar och stress i arbetet" , slut citat.

Artikeln var införd i Expressen 20040305.

/micke
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30772 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Massage bra mot psykiska störningar
Det där skulle de i mitt behandlingsteam veta om.
Lite massage på fredag eftermiddag och en whiskeypinne till kvällen och Fredric mår kanon!
Mer
18 år 3 månader sedan #30773 av micke sd
Det finns en artikel här på viska som kompletterar mitt inlägg ovan.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... erapin-bra


/m
Mer
18 år 3 månader sedan #30776 av Isa-Alise
Jag prövade massage ett tag när jag hade mycket spänningar i kroppen... det hjälpte bra och minskade de psykiska symtomen också...

Jag har ju varit utsatt för en del tvångsvård tidigare i livet och hade områden med smärta vid beröring efter sprutor och remmar... dessa smärtor kunde jag få bort genom massage...

Se inlägg
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=15&a....php?f=15&t=2952 [/url]<!-- l -->
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30786 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Massage bra mot psykiska störningar
Det är precis det jag behöver att kunna slappna av efter en hård arbetsvecka...
Ni som är ansvariga för min omvårdnad, läs detta !
Mer
18 år 3 månader sedan #30791 av Admin1
Aktivitetshuset Gyllenkroken i Göteborg hade en Må Bra vecka förra året, där det erbjöds gratis massage. Nissegossen var där och fick en behandling. Jag tror också att han gav massören massage efteråt.