Positivt tänkande/ångest

Mer
18 år 2 månader sedan #34032 av Balder
Svar från Balder i ämnet Positivt tänkande/ångest
Tack Sofie!
Jag hoppas få berätta för dig nästa helg här på Viska hur mina två intervjer gick! :)
Mer
18 år 2 månader sedan #34034 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Positivt tänkande/ångest
Vet inte hur många intervjuer jag har varit på. Tycker inte att jag brukar bli så nervös längre. Det jobbigaste är besvikelsen efteråt när man inte får jobbet och man undrar varför.

Men det måste vara roligt att ha ett yrke där man är efterfrågad och behövs.
Och kom ihåg, tänk positivt ! (apropå tråden här ovan).

/Sofie
Mer
18 år 2 månader sedan #34036 av Nissegossen
Hej Erase! Det jag funnit är att positivt tänkande är bästa överlevnads konceptet.
Positivt tänkande med innehåll av mycket värme, kärlek och humor fungerar.

Negativt tänkande och negativa vibbar skapar yttreligare negativt tänkande och ohållbart dåliga vibbar.

Så för att skapa goda vibbar som de flesta andra på sajten, vill jag bara ge alla på viska, många kramar och många kyssar (på kinden).

Till er alla, var inte rädda att ge varandra massage, för själva det faktum att en människa berör er skapar goda vibbar. Det behöver inte innebära sex.

Jag kände en gammal man i området där jag bor. Hans fru hade gått bort nyligen och han var ensam. Ingen hälsade på honom utanför hemtjänsten och en adoptivdotter.
Jag hjälpte honom att handla och ställde upp så gott jag kunde.

Det själva faktum att jag en dag gav honom en kram och höll om honom, fick honom att nästa dag säga, Du Nisse, om du visste vad den kramen igår betydde för mig.

Till alla pojkar här på sajten, var inte rädda för att visa känslor i tron folk i sin tro skulle mistänka att ni var bög. Var icke rädda, jag själv som är hetero har ingen homofobi. Alla behöver medmänsklig kärlek.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum