Svart metal (black metal)

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34863 av
Jag undrar om jag är ensam om att lyssna på Black Metal här på viska.
Black metal har ju i grunden samma budskap oavsett band.
Black metal hjälper mig att släppa på aggresioner samt ångest.
Istället för att dunka huvudet i väggen så drar jag på t.ex Marduk - Bleached Bones eller Watain - Opus Dei.
Texterna i dessa låtar är ju mörkare än färgen svart men det lindrar ångesten.

Någonting jag stör mig på är att det finns ett band som heter Zophrenia vars låtar handlar om allvarliga psykiska sjukdommar och jag får känslan av att de får schizofreni att låta som en obotlig sjukdom samt att schizofrena är galningar osv.:(
förresten om någon är intresserad av att läsa Zophrenias låt texter så lägger jag till en länk till deras hemsida så att ni kan bilda er en egen uppfattning om vad det är dom sjunger om.

<!-- w --> www.zophrenia.tk <!-- w -->

Här är låttexten till låten som heter Schizophrenia:

"Man made sickness, raving madness! I tell you i'm sick, a lunar tick.
Who to blame? You're dead insaine! I hear voices in my head! Im better of dead"
Mer
18 år 1 månad sedan #34866 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Svart metal (black metal)
nä du är inte ensam om att lyssna på BM här, det gör jag och Nattramn också, det var så vi blev polare här på viska. Båda gillar Silencer.
Mer
18 år 1 månad sedan #34878 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Svart metal (black metal)
Jag gillar BM. Senaste plattan med Samael "Reign of Light" är en höjdare. Jag lyssnar en del på goth också.
Mer
18 år 1 månad sedan #34885 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Svart metal (black metal)
Namedropping: Silencer, Shining, Krohm, Bethlehem, Burzum, Summoning....nu orkar jag inte komma på vad jag med har i min skivsamling.
Mer
18 år 1 månad sedan #34887 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet Svart metal (black metal)
lyssna rockså på goth och kanske lite metal eler hårdrock ellervad de t u kallas. cradle of filth , inflames och nightwish är några favoriter. just nu lyssnar jag på stream of passion och lacuna coil..
Mer
18 år 1 månad sedan #34888 av Rosa
Svar från Rosa i ämnet Svart metal (black metal)
ursäktar stavfel :rolleyes: