Promenader / gå ut varje dag

  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #802921 av Frankie
Promenader / gå ut varje dag skapades av Frankie
Hej!

Jag såg "Mitt psyke och jag" på SVT Play och inspirerades väldigt mkt av den unga killen som missbrukat droger förut och på så vis drabbats av s.k "kronisk depression". Han kommer alltså få leva med sin depression resten av livet eftersom hans hjärna tagit så mkt skada. Men denna killen var smart! Han hade kommit på en grej som passade HONOM och som hjälpte honom att må bättre... Han går promenader varje dag. Oavsett väder, oavsett hur han mår innan han går ut - han går ut ändå.

Detta blev jag som sagt så himla inspirerad av, jag som har en tendens att isolera mig och låsa in mig när jag mår dåligt. Jag ska ha honom som förebild, och ta promenader - VARJE dag! :)

Jag blir knäpp av att vara instängd. Men om jag går ut så mår jag faktiskt bättre. Oavsett vad jag sedan väljer att göra därute, så känns det härligt när jag faktiskt har tagit tag i det och slutfört det.

Så detta är mitt tips; dagliga promenader. För stimulans. För livet! :dans
Mer
8 år 2 månader sedan #802924 av Geta
Svar från Geta i ämnet Promenader / gå ut varje dag
Detta att bara komma utanför dörren varje dag gör att humöret går upp.
Det blir ännu bättre om man hittar på någon aktivitet.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 2 månader sedan #802926 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Promenader / gå ut varje dag
Precis, Geta. :)
Det är helt korrekt.
Mer
8 år 2 månader sedan #802988 av Admin1
Det finns träning som är bättre än promenader och det är aerobisk motion. Aerobisk motion är motion, som man blir flåsig av, som jogging, styrketräning och raska promenader. Aerobisk motion ökar bildningen av hjärnceller i hippocampus, vilket är viktigt för minne och tänkande.
Mer
8 år 2 månader sedan #803022 av Nissegossen
Hippie Campus
[youtube:5uumnpm8]f588Hzunp14[/youtube:5uumnpm8]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum