Vaxproppar ger inte enbart en försämrad hörsel!

Mer
8 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #808633 av stefan
Har tidigare om jag inte missminner mig läst att otydligt tal kan medföra en överbelastning av arbetsminnet och många delar säkert min erfarenhet att man ibland kan bli trött av att tvingas anstränga sig för att höra vad folk har att säga... 12 av 61 pers hade vad jag förstår enligt nedanstående källa just denna problematik. Mvh stefan
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
8 år 2 månader sedan - 4 år 1 månad sedan #808639 av Geta
Har ni märkt att förra kulturministern Lena Adelsohn Liljeroth uttalar orden annorlunda
sedan hon fick ett hörselimplantat. Förut läspade hon. Nu uttalar hon orden tydligare.

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
8 år 2 månader sedan #808642 av Drummer
Jag känner en gammal arbetskamrat som har dålig hörsel! Han har hörapparat idag och lyckas inte höra nyanserna i musiken idag! Han har lagt av med att spela keyboard!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 2 månader sedan #808660 av Jocke
Vaxproppar kan man behandla så länge som det befinner sig i ytterörat, det påverkar en även om man sedan tidigare har en grav nedsättning. Det finns medel att köpa, men själv föredrar jag sugning men det tar så lång tid att få komma till en öronläkare. Vet att det finns även på vårdcentralerna, men det är enbart allmänpraktiserande läkare där och dem litar jag inte riktigt lika mycket på. Var dit en gång, helvete så ont det gjorde och inget kom med.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 2 månader sedan #808663 av Drummer
Hur går det för dig Jocke när du spelar musik eller ngt instrument? Hör du nyanserna? Hoppas att det går så bra som det bara kan göra!
Mer
8 år 2 månader sedan #808664 av Geta
Admin1 rekommenderade otinova mot min öroninfektion förra våren. När jag hade sprutat
in i öronen ett tag, kom det också ut bruna vaxproppar.