Dagdrömmar...

Mer
8 år 1 månad sedan #816249 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dagdrömmar...
Jag dagdrömde ofta i skolan. Jag såg till att få fönsterplats i lektionssalen och satt ofta med blicken i fjärran och såg ut i fönstret. I tredje klass Satt fröken i katedern och läste högt om Moses i Vassen och därute fjärran kan jag fortfarande se hur Moses kommer på vattnet i en liten vassbåt och någon utav prinsessans sällskap tog in den till stranden. Det är diffust där. Jag kommer än idag ihåg synen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #816251 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dagdrömmar...
Sedan syner idag, det är numera mer sällan jag ser hela berättelser framför mina ögon. Däremot kan jag se handlingen framför ögonen på berättelser i böcker jag läst. Konstigt nog har jag förlagt handlingen till kvarteren jag bodde i i mina tonår och det räcker med en bild från gatan jag bodde på för att få fram en hel bok i tankarna. Det utspelas då som en egengjord film av handlingen i boken.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #816253 av david96
Svar från david96 i ämnet Dagdrömmar...
Jag har en dagdröm att en dag min dröm ska gå i uppfyllelse. Drömmar kan vara av två slag för mig; Det som jag trängt bort från mitt medvetna eller tvärtom det som jag ständigt bär på i mitt medvetna sinne. Mina dagdrömmar går ut på närhet, kärlek. Dagdrömmar är 1. trans 2, dissociation 3. exstas .