Odla och sånt

Mer
8 år 1 månad sedan #817189 av Geta
Odla och sånt skapades av Geta
Idag köpte jag tomatfröer. Tidigare köpte jag kassefröer. Ska vänta lite innan
jag sår dem, annars ränner de iväg.
Mer
8 år 1 månad sedan #817193 av Geta
Svar från Geta i ämnet Odla och sånt
Skotten söker sig mot ljuset. Då blir de rangliga.
Mer
8 år 1 månad sedan #817207 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Odla och sånt
Plantorna som jag frösådde för en månad sen tar sig fint, jag har planterat om det mesta nu.
Mer
8 år 1 månad sedan #817208 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Odla och sånt
Det som är viktigt är att de inte står för varmt, då kan de ränna iväg. De ska stå svalt men ljust.
Mer
8 år 1 månad sedan #817210 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Odla och sånt
Ett tips Palle om du sår på friland och hjort en rak ränna och i den raden sår samma sorts frön i hela rännan. Ta då fröpåsen och trätandpetare och sätt den framför raden. Jag har aloe vera hemma det är den enda växt som finns kvar utav mina krukväxter. när jag var sambo hade vi moderplantan i en stor kruka och vi hade många krukor med dem. moderplantan var så pass stor att vi inte ville ha den kvar, utan vi ringer Trädgårdsföreningen i Göteborg. hon som var i palmhuset och jobbade, svarade direkt att ville ha den. när vi kom dit och ringde klockan till bakdörren öppnade hon dörren och säger med en gång, vilket praktexemplar. vi gick ju dit en halvvecka senare och de hade tagit 16 barn av den som allmänheten kunde köpa, och själva moderplantan hade de själva kvar och ett exemplar hade Botaniska trädgården i Göteborg också fått. Kontentan av detta skrivande är att om någon vill ha en telning hem till sig, hojta! Skriv ett pm. Har har gjort det förut och det har funkat som jag gjorde, jag skickade ett barn med rötter invirat i blött hushållspapper i ett brev fodrat köpt i butiken som har hand om posten här.

Vill du ha en telning, säg ifrån. sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84kta_aloe Eftersom den är en halvöken växt är det lätt att sköta om den. Dvs att inte sköta om den, den behöver vatten en gång var tredje vecka och då i riklig mängd. du ser det på bladen, de blir blekare när den så att säga är törstiga. Medan djupgröna blad indikerar att växten har mycket vatten i sig

Kan bara säga att jag kan inte artbestämma den, men det skall vara aloe vera.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #817211 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Odla och sånt
Isa-Alise, är du uppe för bönetimme?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum