Bildterapi

Mer
17 år 11 månader sedan #40849 av killergirl
Bildterapi skapades av killergirl
Jag har varit lite på bildterapi...Det innebär att man får måla antingen eget tema eller ett tema personalen väljer...akvarell olja kritor eller vad du vill..väljer du eget tema kan du måla precis vad du vill och måla av dina känslor ångest osv...oftast hadde jag en stor stor duk på väggen jag målade fritt på...var jag nere blev bilderna ganska mörka och dramatiska...så man får typ ut lite av känslorna man har inne...funkar på vissa...jag tyckte det var bra...skall börja igen till hösten
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40863 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Bildterapi

killergirl skrev: Jag har varit lite på bildterapi...Det innebär att man får måla antingen eget tema eller ett tema personalen väljer...akvarell olja kritor eller vad du vill..väljer du eget tema kan du måla precis vad du vill och måla av dina känslor ångest osv...oftast hadde jag en stor stor duk på väggen jag målade fritt på...var jag nere blev bilderna ganska mörka och dramatiska...så man får typ ut lite av känslorna man har inne...funkar på vissa...jag tyckte det var bra...skall börja igen till hösten

Det låter ju faktiskt riktigt kul. Kanske man kan tjäna en slant på också :p
Jag menar vem vill inte ha en tavla målad av ett scizofall. hehe nädå skoja bara men jag ska testa det iaf, kanske fungerar.
Mer
17 år 11 månader sedan #40866 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bildterapi
Det finns en organisation som heter Cochrane som utvärderar terapier. Jag har sökt på deras hemsida, men det framkom att det är oklart om bildterapi har effekt vid schizofreni för det saknas ordentliga vetenskapliga studier i ämnet ännu.
Mer
17 år 11 månader sedan #40893 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Bildterapi
människor med schizofreni har ofta talang för konst..jag har två st målade av en kille med schizofreni han målar asbra
Mer
17 år 11 månader sedan #40900 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet Bildterapi
Jag vet inte om man kan tjäna pengar i sig. Min erfarenhet är att även väldigt duktiga och erkända konstnärer ibland inte säljer en enda tavla under sin utställning. Men man kan ha mer kontakt med både sitt undermedvetna och sina känslor iallafall i gränspsykotiska tillstånd.
Mer
17 år 11 månader sedan #40916 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Bildterapi
Killen jag köpt tavlorna av går på samma rehab som mig..han har målat en del oljemålningar (jättefina) som han sen säljer för typ 100-150 kronor bara för att få något för dom...jättebilliga tavlor alltså och mycket fina...Han blir så glad när vi köper av honom så får han ihop lite pengar...dom har köpt och satt upp på mitt rehan oxå i väntrummet