Motion

  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #41393 av Erase
Motion skapades av Erase
Jag skulle vilja börja jogga för att få bättre kondition, - är det bra att motionera några gånger i veckan ? , jag har läst här på viska att flera här motionerar, en del promenerar andra joggar andra simmar och en del cyklar.
En fråga - är det farligt för hjärna att vara överviktig?
Det vore väldigt kul och bra om man kunde få bättre kondition och sänkt vilopuls.
Mer
17 år 11 månader sedan #41395 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Motion
Jag motionerar varje dag. Promenader i olika tempo. Förut sprang jag och det var jättebra. Jag tror inte att det är farligt för just hjärnan att vara överviktig, däremot för hjärtat och kanske andra organ. Fast då snackar vi inte trivselvikt, utan rejäl övervikt. Däremot är det ibland dåligt för självkänslan att ha några kilon för mycket. Nog så allvarligt. Att få bra motion var aldrig min ursprungliga drivkraft, utan det var att få bort tankar och ångest. Fast efter ett tag blev jag resultatinriktad och köpte ett tidtagarur. Då blev det intressant med kosthållning och regelbundna måltider. Lycka till med ditt joggande. Du kommer snart att må mycket bättre.
Mer
17 år 11 månader sedan #41404 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Motion
Man mår bra av motion... blir piggare och gladare av en promenad, tex... jag promerar varje dag... det hjälper mig att må bra...
Mer
17 år 11 månader sedan #41407 av frost
Svar från frost i ämnet Motion
jag försöker att träna minst två gånger i veckan...målet är fyra..tränade så när jag mådde bra.

visst mår man bra av träning, det är en underskattad medicin!
Mer
17 år 11 månader sedan #41420 av Klara
Svar från Klara i ämnet Motion
Jag förstår inte riktigt det här. Är jag den enda människan i världen som praktiskt taget mår sämre av motion? Jag tränade mycket och mådde mycket bra av det innan jag blev sjuk. Idag får jag mest ångest av bara tanken samt utövandet i sig samt tiden efter då den förväntade effekten ska komma men som aldrig sker.

Tröttsamt.
Mer
17 år 11 månader sedan #41422 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Motion
Kanske lider du av prestationsångest. Du vet hur bra man förväntas må, men så blir det inte riktigt så. Då är det lätt att hamn i en ond cirkel. Ta inte motionerandet så allvarligt är mitt råd. Börja med att gå ut för lite luft. Köp en glass och ta en sväng på stan. Det räcker, i alla fall i början.