Motion

Mer
17 år 11 månader sedan #41426 av Klara
Svar från Klara i ämnet Motion
Fantasio,

Korrekt. Det ligger en hel del prestationsångest bakom. Dessutom, om jag närmar mig mitt gamla jag och tar en tvåtimmarspromenad följd av 150 längder i simhallen så blir jag inte ens då nöjd med mig själv. Jag blir bara irriterad och går hem och tjurar för att jag inte mår bra av det.

Dessutom äter jag nog för kasst, då jag inte har någon aptit och ork, för att kroppen ska kunna återställas efter sådana trapatser. [Finns det ordet? Trapatser?]
Mer
17 år 11 månader sedan #41428 av Klara
Svar från Klara i ämnet Motion
Som trådförfattaren nämner, detta med vilopuls. Hänger det verkligen bara på konditionen i sig? Är det inte mer så att om man är uppstressad och nervös och rädd/skakig, att man har en hög puls pga detta. Jag vet att jag har det i alla fall. Men konditionen vet jag inte om den är så kass egentligen. Jag kan ju prestera en del när det väl krävs. Eller, kunde i alla fall.

För att inte nappa tråden så kan jag svara trådförfattaren med att hjärnan tar nog ingen direkt stryk av övervikt, mer andra organ som pumpar blod och liknande berörs av det. Däremot är övervikt i sig knappast något positivt, precis som undervikt. Däremot ska man veta att några kilos övervikt inte ens är en hälsofara. Studier visar till och med [kommer inte ihåg exakt] att tio kilos övervikt är bättre än några kilos undervikt rent hälsomässigt.
Mer
17 år 11 månader sedan #41448 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Motion
Jag motionerar varje dag och genom promenader på oftast 2 timmar. Motion anses ha bra effekt mot depressioner, men man skall då motionera 3-4 gånger i veckan och 30-45 minuter per gång. Motion anses göra en mindre stresskänslig, vilket är bra vid schizofreni, där en ökad stresskänslighet finns. Jag har inte läst om att övervikt skulle vara skadligt för hjärnan utan det är nog mest hjärt-kärlsystemet som tar skada då.
Mer
17 år 9 månader sedan #45105 av maya
Svar från maya i ämnet Motion
Det är så fruktansvärt trist att motionera!! Vet att jag borde men... Som tur är har jag ett ganska så rörligt arbete så jag får lite "gratis". Kan liksom inte motivera mig - det kan vara något på TV som jag inte vill missa, en bok jag vill läsa, jättebehov av att sova ett par timmar efter jobbet vilket leder till att hela kvällen är förstörd. Och chips är så gott...
  • Khai Chau
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45106 av Khai Chau
Svar från Khai Chau i ämnet Motion
....och varför får vi/man inte då någon form av ersättning från FK, för att göra det vi mår bra av? det tycker jag, i alla fall...

K
Mer
17 år 9 månader sedan #45112 av maya
Svar från maya i ämnet Motion
Skulle gärna ta emot en slant för alla dyra godsaker man vill ha - fast det kanske vore bättre med löneavdrag eller nåt så att man inte alls har råd att skaffa allt onyttigt, vore inte det samhällsekonomiskt så säg :lol: :lol:

m