Gröna växter ångestdämpande (Expressen)

Mer
6 år 1 månad sedan #1033583 av Geta
Själv har jag inte gröna fingrar men mopa här på Viska verkar ha det.

www.expressen.se/halsoliv/psykologi/ange...-din-psykiska-halsa/
Mer
6 år 1 månad sedan #1033618 av Amandara
Jag har en jättefin fokus och en kaktus. De lär dö när jag åker till Spanien.
Mer
6 år 1 månad sedan #1033656 av MsTibbs
Jag hargrönaväxter. Helst med stam. Har en fikus c... Ginseng, aloe Vera som jag fick av Nissegossen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1034042 av mopa
Har nu 109 blommor. Det är rogivande att pyssla med dom, så vist är dom ångestdämpande.
  • LonelyisBack
  • Besökare
  • Besökare
6 år 1 månad sedan #1034048 av LonelyisBack
Svar från LonelyisBack i ämnet Gröna växter ångestdämpande (Expressen)
Gröna fingrar kan alla få med ett intresse för levande växter! Sedan barnsben har jag haft detta intresse! Pysslat om på trädgårdar, växthus och inomhus med levande växter!
Mer
6 år 1 månad sedan #1034079 av Nissegossen
De enda växter som klarar det hos mig är aloe vera, det har jag några stycken och de växer i halvöken, de sprids pga korta rötter och efter ett regn för får då åka med vattnet för att spridas, i en kruka blir de så många att man måste plantera om plantan och sätta de som har växt mycket att det blir för mycket i krukan och man får ta "barnen" och plantera i ny kruka allihop.

Det enda som förstör dem är pga övervattning man ser på bladen ser de färglösa ut får man dränka dem och sedan väntar man och de blir djupt gröna. Bara att kika på bladen när det är dags att vattna och de är gröna länge, som en tumregel är att så länge de är djupt gröna är det ok och behöver inte vattnas Titta en gång per månad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum