massage

  • Khai Chau
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44900 av Khai Chau
massage skapades av Khai Chau
go afton

...bara en stilla undran: varför inte ge psykiskt sjuka massage, som ska vara både så lugnande och hälsosam!?

Mycket mer än alla dessa "lugnande" tabletter tillsammans...eller är det för att det kostar för mycket? :twisted:

K.
Mer
17 år 9 månader sedan #44902 av micke sd
Här kommer en länk till ett av mina inlägg med en artikel om att massage är effektivt mot psykiska störningar.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&am...c.php?f=5&t=3437 [/url]<!-- l -->
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44903 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet massage
Jag har behov av massage regelbundet! Men det är jävligt dyrt, så det blir inte så ofta. Jag känner väldigt ofta att jag har kontraheringar i kroppen, blir ofta spänd när jag vilar!

Tror det beror på medicin? Sen har jag förmodligen en låsning någonstans, men det är bara att bita ihop, för att det är för dyrt!
:rolleyes:

Vars är världen på väg?
  • Djörgen K
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44921 av Djörgen K
Svar från Djörgen K i ämnet massage
Jag brukar åka till Danmark. Där får folk med funktionshinder automatiskt massage. Jag brukar välja fransk massage och en grekisk.

Kåta slynor är det bästa som finns!! :D
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44925 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet massage
Som sagt admin, här har ngn gjort ett ryck på morgonsidan! Detta kunde gå förbi som ett skämt, men med tanke på dem andra allvarliga övertrampen, så kan inte detta tolereras! Ett dåligt skämt :twisted: :twisted:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #44928 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet massage
Jag är självlärd, men det finns metoder för det. Jag har en instruktionsbok om hur man ger det.

Det är enkelt att följa anvisningarna.

De som fått massage utav mig säger att jag gör det bra.

När det var så, att på allaktivitetshuset Gyllenkroken hade en som var knuten dit som gav massage till var och en som behövde.

Nu är det dock så, att den som ger massage sällan får någon själv. Så jag steppade ned dit och gav honom massage, han sade att han inte kunde påminna sig när han själv fick massage själv.

Detta med att jag ger massage själv beror på att som ett led i behandlingen, så var där en terapeut som på sjuttiotalet hade kurser i hur man gör det på varandra, sk kroppskännedom. Detta gjorde vi patienter i grupp och vi använde tex bollar som vi rullade på varandra. Sinnligt faktiskt.

Efter det tänkte jag till, att det här är vad var människa behöver så jag lärde mig på egen hand hur man gör. Numera är jag hyfsat bra på det, och det uppskattas!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum