Romantiska och roliga filmer

  • Joy
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45727 av Joy
Att se på romantiska och roliga filmer gör att man mår mycket bättre än att vältra sig i skräckfilmer och deckare. Likaså tittar jag inte så mycket på nyheter och andra dysterjök program och det får mig att må mycket bättre. :lol:
Mer
17 år 9 månader sedan #45735 av Isa-Alise
Chocolat är en vacker film som jag tycker mycket om...
  • Björn
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45747 av Björn
Svar från Björn i ämnet Romantiska och roliga filmer
Jag såg One Night In Paris häromkvällen. Jag vet inte vad jag ska säga... .?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #45749 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Romantiska och roliga filmer
Jag vet att jag inte är ett dugg romantiskt, men ngn av Kurosawas filmer är en höjdare att se! Det handlar om heder och ära i hans filmer som är mycket japanska, finns det ngn japan-expert här på viska.se?

Annars romantiska och roliga, ja då drar jag väl till med "forrest gump"!
Ja varför inte? Eller filmen, hette den nobody, mr chance?

Halvporriga filmer tycker jag bara säger a men inte b!

Vars är världen på väg?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45795 av
Svar från i ämnet Romantiska och roliga filmer
Mår bäst av att titta på elände med svart humor. Det är iaf något man kan identifiera sig med. Sockersöta amerikanska romantiska komedier med hollowoodslut gör mig bara spyfärdig då dessa inte har ett dugg verklighetsanknytning och är äckligt tillrättalagda.

ett par filmtips:
Barfly
Fyra nyanser av brunt
Magnolia
Mer
17 år 9 månader sedan #45814 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Romantiska och roliga filmer

Jocke skrev: Jag vet att jag inte är ett dugg romantiskt, men ngn av Kurosawas filmer är en höjdare att se! Det handlar om heder och ära i hans filmer som är mycket japanska, finns det ngn japan-expert här på viska.se?


Det finns en Japanexpert här på sajten och det är PSR, som har varit i Japan och också kan en del japanska. Jag tycker själv väldigt mycket av Kurozawas filmer. Jag såg på biograf Kagemusha spökgeneralen och det var en mycket vacker och bra film. En stor upplevelse faktiskt. Ett minne för livet.