Släppt tidiga morgnar

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185172 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Släppt tidiga morgnar
Mediciner jag tar kl 20.00 gör att jag vaknar tidigt även om jag inte somnar efter för lång tid efter 20.00 då tar jag mer att sova på, men i allmänhet vaknar jag på natten ett besök på toa in i köket plockar fram yoghurt och grädde har jag honung hemma en matsked i sedan går jag och lägger mig och sover till 04.00-05.00

Då går jag upp och tar morgon medicinen vänder på dataskärmen sitter här i allmänhet ser den som då är vaken wasp i allmänhet orkar knappt skriva det blir ett mus inlägg med en smile om jag inte somnar guda gott är jag vaken så kopplar jag in min förstärkare (07.00)med egen kraft försörjning till dator högtalare men under natten får datorns egna inbyggda högtalare stå med musik under natten går upp 07.00 i allmänhet och har jag sovit så länge som till 07.00 går jag upp då och tar morgonmedicinen då.


Skall jag gå ut duschar jag 08.00 då eller är klar tar på mig gångkläderna och åker och handlar om jag behöver handla.(0830) detta för då får jag åka på mitt pensionärskort ( gratis här i stan) Får göra tillägg utanför kommunen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185173 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Släppt tidiga morgnar
Även om man tar dom enligt ordination så kan man bli beroende för att den individuella känsligheten är så olika... Vanligtvis brukar jag ta dem när jag är stressad och inte kan sova... Men även om jag druckit för mycket kaffe...

Tycker man borde kunna somna hur som helst men nu i sommar har det varit tufft... Ångest och faderullan.. Det har varit omställningen sen jag började på daglig verksamhet samt nertrappning av Latuda.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185177 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Släppt tidiga morgnar
Det har du släppt ty så mycket blaj du kommit med här viska.se något du fastnat med så du kan inte göra något på en sysselsättning du kan inte vara på två ställen samtidigt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185180 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Släppt tidiga morgnar
Huh? Nä det var skitjobbigt i början.. kunde sova.. var ute och promenera hela dagen för att "lindra stressen".. nu är kroppen trött men det var mycket som skulle justeras för att bli aktsam på jobbet... får omprioritera helt enkelt och jag måste säga att det känns bättre..

Det är väl det att man behöver ett outlet och ett forum för schizofrena är kanske inte rätt men jag hade/har inte så mycket alternativ.. framåt ska det men sättet man gör det på blir mindre viktigt när man väl kommit igång med processen... Man tar vad man har brukar man säga..

Pratar vi två år eller senaste sex månaderna?
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185307 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Släppt tidiga morgnar
Vid psykos får man svårt att sova för dopamin är förhöjt och det verkar uppiggande.
Läs mer här:
www.viska.se/sjalvhjalp/soemnproblem
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185317 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Släppt tidiga morgnar
Sover som kungen själv på min nattamat.


Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.