Hur hanterar man ensamhet?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 7 månader sedan #1185924 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
Tidigare hade jag en kontaktperson, som jag träffade varje vecka! Dem tog bort den för att jag hade ett stödboende, men jag har ju kompisar nu på jobbet som jag kan prata med och stödboendet givetvis.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185935 av Rrusheflower
Mitt tips är att rita (det finns målarböcker för vuxna), gå på promenad, var medlem på Viska, städa eller kolla på TV.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185936 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
För något år sedan köpte jag en målarbok för vuxna och testade. Det var inte min grej.
Mer
4 år 7 månader sedan #1185937 av Miika
Svar från Miika i ämnet Hur hanterar man ensamhet?
Jag köpte också det förra året, det var inte heller min grej
Mer
4 år 7 månader sedan #1185943 av Klanggedin
Jag gillar att ligga och reflektera!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1185944 av Nissegossen
Jag känner en hon och jag låg på samma avd jag var kompis till en som hon gifte sig med. Hon gick på läkarlinjen i Uppsala när liken de skulle dissekera sade du skall inte skära i oss. Hon hamnade på Beckomberga och låg apatisk i sin säng där.


En läkare kommer in med målargrejer skissblock och säger, rita måla annars dör du. Hon slapp att betala studielånen och senare fick hon Reumatism och sade jag har inte Schizofreni för det kan man inte ha om man har Reumatism hon är friskförklarad från det.


De gifte sig och fick två härliga barn tillsammans och han frågade sin far om han inte kunde få pengar som förskott på arv. Han fick det och köpte ett torp utanför Göteborg. Han hade där en dator, det var innan min egen första kompisen var som man sade då Manodepressiv och hade gjort flera försök att "Gå i sjön" sista gången hann de inte rädda honom.

Barnen är vuxna eftersom detta var länge sedan då i tonåren bägge fick en stor påse godis mamman frågade flickan, tyckte du om det? Ja, precis vad jag vill ha. Mamman sade jag köper alltid fel godis. Jag lärde barnen hur man gör pappersflygplan )En granne då var pojken liten sade du gör gårdens bästa flygplan)

Jag visade på hur man gör en fallskärm genom att klippa upp brödpåse i plast och med sytråd har lika långa trådar och där fästa en kola med papper för tyngdens skull det går också att ta en tennsoldat också. Samt hur jag gjorde en helikopter med papper en sax och en klipps från den som stänger en brödpåse.

Jag bor högst upp här, satt förr på balkongen om sommaren gjorde pappersflygplan till barnen ute på gräsmattan och när jag fått ihop det antal som ungarna var så helt sonika kastade jag ut dem. Ser barnens ansikten vändas uppåt de försökte ju fånga dem, men alla fick varsin. Uppåtvindarna gjorde att fallskärmar först gick längs huset, sedan uppöver och bort. De fastnade nog i ett träd långt bort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.