Mörker

Mer
3 år 1 månad sedan #1330426 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mörker
Jag sover alltid med lampan tänd. Inte för att jag är mörkrädd, tycker bara det känns bättre...
Mer
3 år 1 månad sedan #1330451 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mörker
När man är psykotisk kan det vara bra att minska på sinnesintrycken och det gör att belastningen av hjärnan minskar och då fungerar man bättre. Hjärnan går ofta på högvarv när man är psykotisk.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330506 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Mörker

Jag sover alltid med lampan tänd. Inte för att jag är mörkrädd, tycker bara det känns bättre...

Sov förr med öppna persienner. När jag började stänga dem blev sömnen avsevärt bättre.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 1 månad sedan #1330509 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mörker
Jag har hallampan tänd på nätterna plus att TV:n är på tills den slår av sig självt efter några timmar. Måste ha någon typ av lågt ljud i bakgrunden för att somna. Har ingen sömnmedicin. De tycker det ska räcka med min kvällsdos Olanzapin och Mitrazapin men det gör det inte. Melatonin skulle kanske vara något för mig.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330548 av memphis
Svar från memphis i ämnet Mörker
Jag har funderat på att skaffa en nattlampa av något slag. Tycker det är mysigt om det inte är helt mörkt.
Mer
3 år 1 månad sedan #1330680 av IM
Svar från IM i ämnet Mörker
Hur är läget koi. Känner lite oro för dig, förstår att du vill dämpa intryck, och det ska man göra när psykos gläntar på dörren men mörker är ingen lösning, tillfällig kanske. På avdelningen, men du har ett liv utanför, livet utanför det är det som räknas. Ha inte bråttom, bli hel innan du lämnar avdelningen.