Djur

Mer
16 år 10 månader sedan #81174 av mopa
Svar från mopa i ämnet Djur
Utan mina djur skulle jag gå under. Det är dom som gör livet värt att leva. Har en flock undulater, en ursöt musflicka, och en hund. En blandras mellan tibbe terrier o pudel. Hon är alltid vid min sida, förutom om hon får syn på en katt, då blir det ett himla liv. :D
Mer
16 år 10 månader sedan #81203 av Fröken Svår
Svar från Fröken Svår i ämnet Djur
Hade jag inte mina djur skulle livet bli så mycket svårare. De ger så väldigt mycket och det är en form av kärlek jag alltid kan hantera. Bara det att jag klarar av att alltid ta hand om dem oavsett hur jag mår gör mig glad.
Jag har en katt tillsammans med min pojkvän och två chinchillor. De tar mycket tid och jag älskar att kunna spendera mina dagar med dem.
Mer
16 år 10 månader sedan #81204 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Djur
Har sjalv en underbar katt :)
Mer
16 år 10 månader sedan #81205 av Molle
Svar från Molle i ämnet djur
Jag själv har 2 katter Ida och Molle som jag avgudar.dom är väl mest hemma när jag är här och inte på landet.Molle tar jag ut 1 gång eller flera gånger per dag och då har jag uppsikt över honom.Ida gillar att vara inne mest.Bra mat.Torrfoder från djuraffären.anf senior och med plaque off för deras tänder och kanske något annat ibland.var hos veterinären med ida tidigare då hon blev nedsövd och blev borrad i tänderna för att ta bort lite plack och då även en ny markering i örat och ett chip i naken även.tidigare som en gång per år så fick dom en spruta mot pest och snuva som är ett måste om man har katt för deras hälsa.Även om dom är inne så kan jag dra in en del saker i lägenheten med mina skor tex och göra dom sjuka. Hittils så har dom fått vara friska och mått bra som jag hoppas.tyvärr blir det inte samma liv här hemma mot ute på landet då dom får gå ut när dom vill förutom när jag sover i gäststugan om dom är där inne också och ej på tomten eller någon annanstans.
Vad hadde jag gjort om jag inte hadde dom .Djur gör att ens hälsa kan gå upp en del.bra med någon flickvän om man har någon som man kan leva med.Tyvärr ej för mig.
Jag vill gärna berätta lite från mitt liv om det kan intressera någon annan :D
Mer
16 år 10 månader sedan #81206 av Molle
Svar från Molle i ämnet djur
ja det är sant djur har andra sinnen än vad vi människor har och kan höra bättre och i högre skalor och har en annan syn.katter hör högre än vad hundar gör.men iallafall så är det bra att ha något djur som man kan lite på och som kan förvarna en själv vid olika saker :) och som man kan prata med på ett annat sätt än från människa till människa.dom förstår på ett annat sätt
  • Linnea
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #81216 av Linnea
Svar från Linnea i ämnet Djur
jag tycker inte du skriver flummigt!
Vad fint att du har en hund. Jag tror djur är väldigt känsliga. Och att de kanske är öppna för mycket som vi människor ofta inte är.
Ja ovillkorlig kärlek får man från djur. Kanske är de våra "lärare" i det.
Jag har också djur. Och känner lite lika som du. De tröstar mig när jag är ledsen och vill vara så nära så nära.