Försöker med en ny strategi mot mina röster...

Mer
16 år 8 månader sedan #87523 av mopa
Intressant teknik.
Jag kan ibland få tyst på rösterna, om jag lyssnar på musik med lurar. Det måste vara med lurarna, att lyssna utan gör ingen nytta.
Min kontaktman berättade att en tjej som hade röster stoppade hörselproppar i öronen o det hjälpte.
Mer
16 år 8 månader sedan #87530 av stefan
Har mest röster när jag är ensam och i stort sett inga röster om jag är med människor jag tycker om.

Kommer ihåg förut när jag var ute själv och promenerade. Rösterna höll på och babblade tills jag mötte någon. Då tystnade de när jag kunde se den mötande personens ansikte tydligt, men började igen då jag hade gått förbi.

Om jag kommer ihåg rätt så trodde jag under en period att någon form av mind control teknik (som jag trodde gav mig rösterna) stängdes av då jag var i närheten av andra människor för att inte också de skulle höra konversationen....
Mer
16 år 7 månader sedan #87578 av Admin1

mopa skrev: Intressant teknik.
Jag kan ibland få tyst på rösterna, om jag lyssnar på musik med lurar. Det måste vara med lurarna, att lyssna utan gör ingen nytta.
Min kontaktman berättade att en tjej som hade röster stoppade hörselproppar i öronen o det hjälpte.


Jag har läst att en hörselpropp i vänster öra kan hjälpa, men får man ingen effekt kan man flytta den till höger öra och pröva med det istället. Man behöver alltså inte ha öronproppar i båda öronen.

Att nynna Mmmmmmmmmm entonigt kan visst också hjälpa mot hörselhallucinationer