manlig röst

Mer
16 år 3 månader sedan #107813 av anglabarnet
jag hör en manlig röst varje dag, inte så mkt på morognen, men däremot eftermiddag å kväll så pratar han. Förr var det mer att han sa att jag var tvungen att skada mig, annars kommer det hända något hemskt! Jag blir skit rädd... men vissa gånger har jag inte lydigt.... då säger han "ingen älskar dig, du ska dö"... så de seneste dagarna har vart hemska... han säger att jag inte är värd att leva... samtidigt håller jag med honom, för jag är inte värd att leva..... men ändå vill ja kämpa och bli frisk... detta är så jäkla jobbigt bara... fluanxolen har inte dämpat nåt.... den kanske inte har hunnit att verka ännu... hmm...
Mer
16 år 3 månader sedan #107816 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet manlig röst
Om det är något speciellt mindre bra som du vet att
du har gjort, så kan du göra en bra sak genom att sätta
dig ner och be Gud om förlåtelse för det. Jag vet inte om
du tror på honom, men uppenbart så finns ju dom
onda makterna för dig, så du kan glädja dig åt att
det finns en god Gud också.

Som det står i Bibeln, att om du förlåter andra människor,
så förlåter han dig också, så småningom. Eller kanske
på en gång!

Lycka till i kampen!
Mer
16 år 3 månader sedan #107827 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet manlig röst
Det blir samma råd som jag gav i en annan tråd!;


I Varje läge, gå emot vad de säger! Du kommer säkerligen att få höra mera. Gå emot och låt dem inte ta dig som gisslan eller någon annan, för att få som de vill.
Grejen är att får de en hake på dig så blir du inte fri förrän du inser att, OK! Nej! Gör som ni vill men jag går inte med på det här!

Absolut inget kommer att hända om du gör så!

Även om du kan tolka det som om något hänt, så är det deras ansvar och inte ditt!

Så, det är det första det att de vill, att du skall lyda dem, men gå inte på det!
Absolut! Skada inte dig själv eller andra!

Kram!
Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 3 månader sedan #107841 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet manlig röst
Fluanxolen borde ge viss effekt mot röster, men det tar tid kanske innan du får full effekt. Blir det väldigt besvärande kan du kanske fråga om du kan få extra Fluanxol tabletter att ta tillfälligt tills effekten blir bättre.

Röster utlöses ofta av stress, som kan vara både för mycket eller för litet stimulans. Det gäller att vara lagomt aktiv för att minska risken att få röster.
Det finns sätt att själv minska på rösterna:

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... as-roester
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... pa-roester
Mer
16 år 2 månader sedan #109902 av Testa att motionera
Svar från Testa att motionera i ämnet manlig röst
Det är ju inbillning kommer jag oftast fram till även om jag ibland tror att det är den sista jag pratat med för dagen eller att det är någon annan jag känner som har mycket lite att göra och att denne någon försöker testa mig eller göra livet surt för mig av någon anledning.Även om så vore fallet så är den tanken man "får" ,ger sig själv är väl den rätta benämningen (brukar inte vara sådant som att göra folk illa för mig)ingenting att "lyssna" på om den vill en illa.Så att tänka att det är fel och absolut inte göra det dåliga den vill är ju absolut vad man ska göra..Jag har prövat att försöka få "tankerösten" att bli god och det fungerar rätt bra det med.Kanske är som i kalle anka med flera tecknade att man har en god och en ond "ängel" eller vad man ska kalla det :) ...
En kontaktperson jag hade förut sa till mig att om man liksom vänjer sig vid den där "tankerösten" och blir mera van och tycker att den inte gör så mycket att den finns så blir det bättre av sig självt.Liksom att man inte gör så stor grej av den.Det där med att övertala den till att bli bättre kan fungera...