Vingklippt ängel.

Mer
19 år 3 månader sedan #8540 av Tumelisa
Jag har läst Berny P´s bok och jag kände igen mig så himla mycket. Jag har sedan nått år sedan börjat skriva och skissa på en bok som jag ska ge ut sedan och det är spännande att skriva om sig själv och analysera. På slutet så har det mest bara blivit blaj det jag skrivit. Har så svårt med ord och min terapeut hänger inte med på mina assocoationer. Jag använder det jag skriver som terapimaterial och sedan gör jag häften av det. Jag kan verkligen rekommendera att skriva av sig och sedan spara. Vill man inte ge ut en bok sedan så kan man ju spara det bara för sig själv och personalen. Många har börjat förstå mig genom det jag skriver. Jag har så himla svårt för att prata, det blir inte så sammanhängande men att skriva är toppen! Jag kan förmedla hur jag känne och tänker och vad jag har varit med om. Visst så känns det tungt att skriva ibland men det lossnar... Om något år kanske ni läser min bok som handlar om hela mitt liv...
Mer
19 år 3 månader sedan #8555 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vingklippt ängel.
Jag har också läst Vingklippt ängel, som jag tyckte var en väldigt stark bok. Jag fick dela upp läsningen på några dagar för att det inte skulle bli för mycket för mig. Boken finns också recenserad här på sajten.
www.viska.se/index.php/recension ... %C3%A4ngel

Jag tror också att det är bra att skriva. Jag skriver en del här på sajten, så det blir inte så mycket tid över för annat tyvärr. Jag tycker absolut att du skall fortsätta skriva för det är bra att kunna koncentrera sig på något och skapa. Det blir ungefär samma effekt som att ha ett arbete tror jag. Det skall bli intressant att läsa din bok när den kommer ut. Jag lovar att recensera den här på sajten.
Mer
19 år 3 månader sedan #8566 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vingklippt ängel.
Håller på att läsa Vingklippt Ängel... den väcker så oerhört mycket smärta hos mig... jag är så lik henne på många sätt... så jag får ta det en liten bit i taget...

Den är mycket bra skriven... beundrar Berny Pålsson för att hon fått den så gripande och läsvärd... det är svårt att släppa den.... även när den gör ont i mina egna minnen...

Kram, Isa-Alise
Mer
19 år 3 månader sedan #8569 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Vingklippt ängel.
Hej. Tack Admin 1 det låter kul att du vill läsa min bok när den kommer ut... visst så tar det ju flera å till det... Nackdelen med Bernys bok "Vingklippt ängel" är att det inte står hur hon har det nu. Hoppas att det kommer en 2:a på den...
Mer
19 år 3 månader sedan #8582 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vingklippt ängel.
Berny Pålsson har en egen hemsida, där hon brukar skriva dagbok.
Hon är också medlem på denna sajt, även om hon bara postat ett par gånger.
  • b.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19035 av b.
Svar från b. i ämnet Vingklippt ängel.
uppföljaren till vingklippt ängel kommerut i början på nästa vår....,manuset blir klart i december i år,en påföljd av livet sedan slutet av första boken....