Skrik.

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10439 av
Skrik. skapades av
Det var länge sedan jag skrev något här på Viska.
Jag har saknat er.
Det har blivit lite bättre med mitt mående förutom att det har blivit tätare med dom psykos liknande tillstånden jag hamnar i.
När jag är för mig själv vilket jag är ganska ofta så brukar det komma spädbarns skrik och röster som uppmanar mig att skada mig själv.
Det är nämligen speciellt en röst som namnger sig för att vara Han.
Eftersom jag är väldigt intresserad av religion så fick jag reda på av en personal på behandlingshemmet att Han är Djävulen.
Jag vart skrämd av det personalen sa.
Efteråt så satte jag mig på en stol och började gunga fram och tillbaka mer eller mindre omedvetet.
Det kom en personal som frågade mig hur jag mådde men jag kunde inte svara.
Det gick inte att svara.
Det var en röst som repeterade följande: Säg ingenting, Berätta aldrig för någon vad jag sagt, Berättar du så kommer dödspatrullen och hämtar dig.
Sedan på kvällen efter jag fått mina mediciner så gick jag upp på mitt rum och lade mig ner i sängen och blundade en kort stund och så öppnade jag ögonen och då såg jag en tjej stå i mitt rum med ett vitt linne med blod på och tjejen hade blondt hår och tittade på mig sedan försvann hon efter att jag förfrusit av skräck.
Jag vet inte om jag klarar att berätta mer för er, jag är så rädd att tjejen skall komma och skämma er också.
Tack för att ni finns till som ett stöd.
  • Grand old
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10441 av Grand old
Svar från Grand old i ämnet Skrik.
Det låter ju tråkigt det här!

För det första så är det beklagligt att en personal skulle säga att det är djävulen!

Om du försöker se objektivt på det hela så är väl inte du sämre än någon annan, vill djävulen eller Gud eller något annat väsen åt dig så borde det vara andra den ville åt hellre - du är väl inte världens sämsta människa?

Du får inte berätta för någon - gör inte det då - du skriver till oss - skriv till personalen också!

Rösterna försöker lura dig - fundera på hur du kan lura dem!

Om du vågar - utmana rösten på något sätt - det kan vara något litet - se vad som händer om du inte lyder!

Med allra största sannolikhet händer ingenting!

Ta kontrollen - det är du som bestämmer! Vad är annars alternativet?

Lycka till
  • karin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10442 av karin
Svar från karin i ämnet hörde ett skrik!!
Jag fick idag av en slump tipps om denna hemsida "Viska" och läste ditt skrämda skrik! Jag arbetar på en arbetsverksamhet som vänder sig till människor med olika typer av psykiska funktionshinder. Flera av dem som kommer hit har diagnosen schizofreni.

När jag läser ditt inlägg ser jag en ung pojke framför mig som liksom hamnat på insidan av sin egen skräck, i en slags bubbla, där de otäcka tankarna och föreställningar hamnat utanför, i rummet, istället för i den egna inre föreställningsvärlden. Det är en plågsam och förfärligt sorgesam bild jag får. Jag hoppas det finns någon som du vågar formulera detta hemska för, någon som kan ta emot på ett sådant sätt att du inte behöver bli rädd för att det hemska ska smitta. Andra kan inte förgöras eller gå under av det som skrämmer dig.
Vänliga hälsningar Karin