Hela min värld blir röd, varför?

  • AvalonC
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10734 av AvalonC
Jag har varit depremerad i 3 år. Skickad från instans till instans innom vården eftersom de inte vet vart de ska göra av mig.
Jag har borderline, vanföreställningar, sömnproblem, emotionell instabil personlighet, schizorenivarning bla bla bla...


Men istället till problemet: Jag hallucinerar väldigt mycket på mina sömntabletter, det var värre på dem som jag åt tidigare.

Men detta gäller när jag inte har ätit tabletterna, då kan allt jag ser färgas rött. Det är nästan som man slår av en färgtv och byter om till svart/vitt, fast i mitt fall så blir det en röd nyans istället.

Ofta kommer "anfallen" när jag är väldigt ledsen och berädd att ta livet av mig, men på senare tid har de dykt upp utan att jag har varit påverkad av någon negativ känsla alls.

Är det någon som har en aning om vad det är, eller vad det kan vara så är jag glad för tips....
Mer
19 år 1 månad sedan #10741 av Bortajag
Känner igen fenomenet med färgbyten. Har en del sådant själv; färgbyten, mönster i kaos, rörelser utan objekt osv osv osv osv...

När det gäller mig så beror det på att jag tagit hallucinogener, vad det beror på hos dig vet jag inte... Har dock hört historier om folk som fått kvarsittande hallucinationer även ett tag efter vissa sömntabletter, men iom. att du är sjuk så kan det ju bero på annat också.

Men det jag vill peka på är att du nog inte behöver vara särskilt rädd för det. Du verkar veta att detta inte händer "på riktigt", att det inte är världen som blir röd utan att det är någon som händer med dig. Så länge hallucinationer kommer utan vanföreställningar så är, enligt mig, det bästa man kan göra att bara strunta i dem, så långt det går.