röster..

Mer
15 år 1 månad sedan #199244 av mamma65
röster.. skapades av mamma65
Jag har kommit fram till nu att för mig består en röst av sina egna tankar..Det är väl därför många inte får bort sina röster genom medicin...för sina egna tankar kan man inte medicinera bort...är de nån som håller med mig?kom gärna med synpunkter...
Mer
15 år 1 månad sedan #199246 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet röster..
Det är mer komplicerat än så... även om det är jag själv som pratar till mig själv så upplevs rösterna som om de kommer från någon annan... och blir på så vis skrämmande, enerverande, hotfulla, eller ibland hjälpande....
Mer
15 år 1 månad sedan #199249 av mamma65
Svar från mamma65 i ämnet röster..
Ja hjärnan är en komplicerad del...
Mer
15 år 1 månad sedan #199319 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster..
Problemet vid schizofreni verkar vara att man har svårt att identifiera sina egna tankar, som tankar och de uppträder därför som röster istället. Antipsykotika har viss effekt mot röster, men alla får inte fullständig effekt mot den.

I KBT behandlar man negativa tankar och gör att de inte blir deprimerande. Jag tycker att man borde behandla röster med KBT, som om de vore negativa tankar. Kanske kan det lösa problemet och få rösterna att försvinna och bli ett mindre problem.

Det vore också bra om psykiatrin förklarade att röster är bara dina egna tankar. Det skulle nog vara ett steg framåt.

Det är inte omöjligt att det i framtiden går att få fram en medicin som gör att man kan identifiera sina egna tankar.
Mer
14 år 11 månader sedan #217448 av visslan
Svar från visslan i ämnet röster..
Jag känner att jag håller på att bli galen! Behöver råd. Mår jätte dåligt
Mer
14 år 11 månader sedan #217451 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster..
Välkommen, visslan!

Vilka symptom och problem har du?