synstörningar

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11233 av
synstörningar skapades av
Hej!

Har problem med synen och undrar om någon annan känner igen mina problem. Jag ser "spår" efter saker som rör sig. Ungefär som i filmer när de visar hur en drogad person ser. Detta händer ganska ofta och mest på ljusa saker mot mörk bakgrund.
Jag har även problem när det är mörkt. Det är precis som att det "kryper". Oftast en stor mörk klump i mitten med tentakler som flimrar runt. Misstänker att det finns ett samband mellan detta och om jag tittat på tv/suttit vid datorn. Det är precis som att saker fastnar på näthinnan mycket lättare och längre än vanligt (ungefär som när man tittar upp i solen och man ser en prick ett tag).
Min hjärna vill gärna göra om detta krypande till spindlar. Första gångerna blev jag jätterädd och trodde jag höll på att bli galen. Men jag har inte blivit det än och det har gått ungefär ett år. Jag har inga hörselhallucinationer eller något annat och jag är fullt medveten om att det är min syn som spelar mig ett spratt. Men jag undrar varför... Äter ingen medicin nu, har tidigare ätit cipramil. Någon som vet?
  • tjejen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11235 av tjejen
Svar från tjejen i ämnet samma här
lider av liknande grejer... inge fara med det...det e bara som du sa ofta när man ser saker mot nån kontrast...jag kan se människors auran mot vit bakgrund..skit knepigt det med...men ja, det e ju synen som e lite psyko bara....lev o var glad! :P
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11236 av
Svar från i ämnet samma här

tjejen skrev: lider av liknande grejer... inge fara med det...det e bara som du sa ofta när man ser saker mot nån kontrast...jag kan se människors auran mot vit bakgrund..skit knepigt det med...men ja, det e ju synen som e lite psyko bara....lev o var glad! :P


Jo men jag är orolig för att det är någon begynnande psykos eller liknande. Har iofs haft detta i över ett år och det har inte förbättrats eller försämrats. Undrar så vad det kan vara..

Det där med auror känner jag igen, men det gäller inte bara människor. Ser auror runt alla objekt, dock bara vid ett visst ljus.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11237 av
Svar från i ämnet synstörningar
ja, jag vet...ett ljus runt saker. oftast emot en vit bekgrund. det hade jag ofta i skolan. mot den vita tavlan som läraren skrev på. tror det kan hänga ihop med att man e trött eller stressad. jag har haft sånt flera år. tror inte du behöver oroa dig över det alls... :)
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11238 av
Svar från i ämnet synstörningar

Gäst skrev: ja, jag vet...ett ljus runt saker. oftast emot en vit bekgrund. det hade jag ofta i skolan. mot den vita tavlan som läraren skrev på. tror det kan hänga ihop med att man e trött eller stressad. jag har haft sånt flera år. tror inte du behöver oroa dig över det alls... :)


Har du någon diagnos?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11239 av
Svar från i ämnet synstörningar
depression/nedstämdhet sömnproblem.... jag sover för mycket ist.
typ 12timmar per dyng.
jag går hos psykolog. sjukskriven sen 1,5år tillbaka. äter efexor 150mg.