Frågar mig själv om det är värt det?

Mer
19 år 3 veckor sedan #11443 av milla
oj vad många svar man fått..

nej..nej..

jag har än en gång begått en såndär impulshadling..
glömde bort att jag var inne i lingonveckan så det var därför jag hade gått upp i vikt..

Nu väger jag som vanligt nästan..
nåja, fortfarande 2 kg mer än vad jag brukar göra...
men det går o springa av sig på 3 veckor...

jag kände mig så tjock för några dagar sedan o tänkte att jag skulle få bort det med lite piller...det är effedrin-fria tabletter..så står det på burken iaf..

ja hursomhelst
pillerburken får nog stå o damma i bokhyllan istället..
man kan aldrig veta vad de preparerar allt med..
Mer
19 år 3 veckor sedan #11445 av milla

TIKKI skrev: Det finns nåt som heter glykemiskt index. Läs om det.


tack för tipset!
har läst lite sammanfattde texter om det nu.. :D
Mer
19 år 3 veckor sedan #11468 av Moonlight
Jag är emot läkemedel som gör att man går ner i vikt. Jag använder endast motion och bättre kost med mindre dåligt fett och mindre socker. Jag känner att seroquelen gör mig mer hungrig, men det kanske är så ockå för att jag knappt röker längre. Och när man slutar röka blir man ju mer hungrig....
Mer
19 år 1 vecka sedan #12222 av Nedrig
det är en farlig väg man åker på när man vill/behöver gå ner i vikt när ens psykiska hälsa inte är i så god form i övrigt.
Ta det försiktigt, en ätstörning är det sista du vill ha utöver allt annat.
Mer
19 år 1 vecka sedan #12237 av bara_på_låtsas
har en vän som är kaktusentusiast och han vet en hel del om giftkaktusar. Just den du menar används som aen uthålligjhetsdrog i afrika tror jag, den gör att nomadfolket kann gå långt utan att äta och sova. Det är knark, inget annat än knark. Och jag tror inte att det är hälsosamt.
Mer
18 år 11 månader sedan #13575 av toffel

milla skrev: Nu är klockan 03.50 och jag kan inte sova.
Vaknade för ett tag sen vid 01-tiden med hjärtklappning och huvudvärk.
Försökte somna om men det gick bara inte.

Sen en stund kändes det som att jag hade en jättespindel som kröp längs foten.
Blev rädd och försökte skaka av mig det som jag trodde var en spindel men det var ingenting där när jag tände nattlampan.

Börjar misstänka att det är det nya bantningspillret som jag började med igår som orsakar min förvirring.
Ändå har jag endast tagit den halva rekommenderade maxdosen.
Jag har gått upp 5 kg senaste månaden har svårt att gå ner dessa kilon.
Fast jag rör på mig och utövar gymnastik hemma blir jag bara hungrigare...

Så när jag surfade lite på nätet så hittade jag en sajt där man kan beställa tabletter som innehåller nån speciell kaktus.
Den är tydligen effektiv när man rör på sig..och man har inte lika stort sug efter något att äta.
Men jag misstänker att tabletterna innehåller något mer än det.

Suck..jag vill gå ner i vikt..fast jag är samtidigt orolig för att det ska drabba min psykiska hälsa..
Går jag upp 3 kg till, banar det iväg sen att bli överviktig...hjälp

Någon som har erfarenhet av viktminskningpiller?


Jag vet precis vilket bantningspilelr du har använt kaktusen heter Hoodia Gordonii någoting, har dock itne testat det. men jag arh läst ganska mycket om det, det innehåller INGET efedrin. men det innehåller däremot ett efedrinliknande ämne. Och man ska absolut inte ta varken den dära kaktustabletten ELLER något piller med efedrin i om man har psykiska besvär som till exempel schizofreni.

sen vill jag abra usräkta min stavfel, är lite sluddrig at the moment ^^