Cannabis

  • 4:20
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #219817 av 4:20
Cannabis skapades av 4:20
Jag har rökt marijuana, hash ganska regelbundet de senaste 10 åren ( har även testat LSD, svamp, exstacy, kokain, amfetamin, mdma och ännu mer) och så gott som alla mina bekanta röker oxå, vissa till och med dagligen. Jag har fast jobb, ordnad ekonomi och har aldrig kännt nån annan abstinens än till tobak och kaffe. Vi har diskuterat hashpsykos ett flertal ggr, men ingen av oss kan kan säga att vi överhuvudtaget har hört talas om nån som har fått en sk hashpsykos. Faktum är att vi inte ens vet vad det innebär. Så vitt jag förstår är bygger det på skrämselpropagandan som matas med i skolorna samt att sjuksköterskor, läkare och dylikt gärna ställer en felaktig diagnos på en person med psykos och löser det genom att sortera det i kategorin hashpsykos. Klart ett överdrivet bruk att av alla sinnesförändrande substanser kan leda till psykiska problem och dylikt. Men det gäller ju även alkohol. Har jävligt svårt att tro att THC kan vara en avgörande faktot till psykoser, möjligvis om man redan har en psykos latent i gärna. Psykos kan man få av precis vad som helst, vare sig det är jultomten eller en flaska sprit. Rök mer weed, drick mindre alkohol men gör det med måtta och sluta oroa er. Oro och rädsla är det största hotet till en psykos. Ska kontra med nåt, så kom gärna, med fakta och förklara vad en hashpsykos är innan ni börjar tjaffsa.
Mer
14 år 11 månader sedan #219819 av tanne
Svar från tanne i ämnet Cannabis
visst kan man få psykos av hash. Jag rökte när jag var 16 år. Då var d naturligt hash, annat i dag som innehåller farliga substanser.,d kortfattat. Skunk tex för att ge en mer rusning. Dom nya drogerna är farligare. Dom kan ge skador snabbare på olika organ. Jag är ingen expert så jag vet bara av egna erfarenheter. Jag fick ingen psykos men sedan 6 år senare,då hade jag slutat med d. Jag tror du e lite osäker och rädd eftersom du inte tagit reda på fakta själv. Och då får du skylla dig själv. Fortsätt rök skiten bara! Skit i dig och vad som händer med dig. Du verkar redan göra d. Man ska inte röra sådant man inte kan med,du är väl vuxen? Ha d gott i dimman!
Mer
14 år 11 månader sedan #219832 av Warrior
Svar från Warrior i ämnet Cannabis
Tycker den svenska synen kan vara lite unken. Man får supa ner sig totalt bara för att det är helg och vara odräglig men om man röker en joint istället så är man en pundare. Lite lustigt tycker jag.

Däremot tror jag man ska passa sig för rökat om man har ett känsligt psyke.

Oj vad farligt med lite droginformation "skrämselpropaganda". Tänk vad mycket vi missar som inte använder droger eller vad? :lol:
Mer
14 år 11 månader sedan #219840 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Cannabis
Jag kände en kille som fick hasch-psykos. Han finns tyvärr inte idag..... :( Han fick i sig enorma mängder på en och samma gång (behöver inte gå in på hur) men efter det kunde han aldrig "landa" från ruset. Hela tiden vandrade han runt i detta rus från överdoserandet.....


Det är med stor sorg jag tänker på honom - han var fantastiskt fin.


Skräckpropaganda eller inte så ska man alltid vara försiktig med att utsätta sitt psyke för sådant som för tillfället kanske känns osäkert. "Kommer det gå bra eller inte"...... Känner man själv att man är labil ska man vara väldigt försiktig med precis allt!


Ta väl hand om dig....


malin71
Mer
14 år 11 månader sedan #219841 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Cannabis
har fått haschpsykos,och det höll i sig väldigt länge!Inte kul alls!
& då hade jag bara rökt några enstaka gånger.
Man ver aldrig när psykosen kan slå till,det kan vara i dag
eller om två veckor,du vet aldrig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • mjd
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 11 månader sedan #219842 av mjd
Svar från mjd i ämnet Cannabis
<!-- w --> www.norml.com <!-- w --> och <!-- w --> www.swecan.com <!-- w --> har bra information.
själv är jag pro-legalization allt, men känner starkast med marijuana.
också det är inte bara att man ''känner sig bra'' det är mind-expanding också, TILL EXEMPEL.
ursäkta min engelska, bodde i usa 14 år.
fakta är att marijuana är mindre skadligt både för kroppen och samhället än alkohol. (tänk på alla slagsmål och för den delen alla sönder-slagna flaskor som förstör naturen till exempel).
INGEN har någonsin dött från att röka marijuana. däremot alkohol, har vi levern.

skulle kunna predika en massa, men usa använder ungefär samma skräck-teknik också.
en stor sak som styr, är tobaks och alkohol företagen. dom skulle förlora pengar.

på swecan står det också att mona sahlin och tomas bodström (och barack obama (kokain också)) har rökt marijuana. och dom klarade sig ok?

''legalize it, don't criticize it, and i will advertise it'' - peter tosh :!: