livet en vanföreställning..

Mer
14 år 9 månader sedan #225598 av Admin1
Jag håller med Geta att det kan vara derealisation dvs omgivningen känns overklig, men det finns också depersonalisation dvs då man själv känner sig overklig.
sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation
Mer
14 år 9 månader sedan #225604 av Nissegossen
Kanske vi alla bara är ett hologram framställt för att roa någon. ingen som vet, för att ett hologram kan vara verkligt nog :rolleyes:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #225620 av Isa-Alise
Nån känd filosof skrev: Är jag en människa som drömmer att jag är en fjäril, eller en fjäril som drömmer att jag är en människa?....
Mer
14 år 9 månader sedan #225623 av Isa-Alise
sv.wikipedia.org/wiki/Zhuang_Zi

Där står om personen bakom drömmen...
Mer
14 år 9 månader sedan #225670 av Nissegossen
Isa-Alise kolla också upp denna person sv.wikipedia.org/wiki/Kong_Fuzi
Därför att det har nyligen tagits upp på viska just det du nämnde, det var efter att jag lagt in denna utav konfutse; När du ser en fjäril, hur vet du då att fjärilen är en fjäril och fjärilen inte är du?

Då kom påståendet av någon just det du skriver;
citat
Nån känd filosof skrev: Är jag en människa som drömmer att jag är en fjäril, eller en fjäril som drömmer att jag är en människa?....
Slut citat.
Jag skrev tillbaka, ja, det är mycket möjligt för det är så han tänker..

Jag tror nog att samma saker dyker upp vid samma tid och att de har relevans med varandra och det blir helt plötsligt svårt att säga; Vem kom på det först?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #225672 av Isa-Alise
Jo det stämmer... har hört om detta förut... undrar vem som var först?