Vad säger rösterna?

Mer
14 år 9 månader sedan #229668 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger rösterna?

Jocke skrev: Nä, det är rösterna själva som förhindrar sånt. Man är bara en bulvan för dessa röster. En alibi så att säga.


Det räcker oftast att man är i närheten som vittne, ja!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 9 månader sedan #229670 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad säger rösterna?
Nissegossen!!! Du har varit med länge i gamet. Jag suger åt mig det du skriver, likt en svamp. Jag har också förhindrat brott, genom att bege mig till en specifik plats.

Ibland går jag ut på nätterna och vandrar omkring. men jag har *aldrig* blivit rånad. Kan det måhända bero på min skyddsängel som lever i mitt huvud?

Tänk om det inte alls är "bara" röster...Tänk om det rör sig om tankeöverföring. Spännande!
Mer
14 år 9 månader sedan #229671 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger rösterna?
Samma röst har många ggr tagit mig ned mig till Östra Nordstan i Göteborg och när jag gick därnere och tittade på de som satt där och rösten sade; Han är det så satte jag mig, (Frågade om lov först)sedan bjöd jag omedelbart på en cigg och rökte han och ville ha fler plundrade jag cigarrett etuiet och gav honom de flesta i den. (Går inte ut naken jag är välförsedd!)

Jag pratar med den utpekade och om det slog väl ut tog jag hem honom och han fick, mat och sovplats med rena lakan, möjlighet till dush och tvätta kläder, en kopp kaffe med smörgås på morgon och som en gåva något helt nytt med sig ouppackat ur förpackningen, antingen kalsonger eller strumpor.

Jag blir tjatig nu, jag har beskrivit allt det här i viska förut och allt är pga rösterna och då just speciellt hon! :angel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 9 månader sedan #229673 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger rösterna?

Fantasio skrev: Nissegossen!!! Du har varit med länge i gamet. Jag suger åt mig det du skriver, likt en svamp. Jag har också förhindrat brott, genom att bege mig till en specifik plats.

Ibland går jag ut på nätterna och vandrar omkring. men jag har *aldrig* blivit rånad. Kan det måhända bero på min skyddsängel som lever i mitt huvud?

Tänk om det inte alls är "bara" röster...Tänk om det rör sig om tankeöverföring. Spännande!



AJA Fantasio, just ditt namn stoppar mig, från att jag skall rekommendera det för dig :stopp Ursäkta jag säger det, men du är alldeles på tok för paranoid för det här, det är till för de som är mer jordnära och kom ihåg det att jag har inte paranoid Schizofreni som du har, din fantasi och noja kan ställa till ett helvete om du följer mina exempel! Jag vill starkt poängtera att just du anser jag att du skall ICKE göra detta jag beskriver, för att du är just nu alldeles för labil för det här! Det kan ställa till hur mycket trubbel som helst både för dig och andra!!

Gör det bara inte...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
14 år 9 månader sedan #229674 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad säger rösterna?
Okej, Nissegossen...

Jag räddade en gång en ung tjej från att bli av med handen. Hon fastnade med handen mellan två valsar.

Jag skulle gå på mitt skift och hörde någon skrika hjärtskärande. Där var hon, vid den gigantiska spinnmaskinen (det var en textilindustri), med handen i kläm.

Jag stegade fram och tryckte på nödstoppet. Sedan kom brandkåren, men hon var okej. Fick en kram av henne...

Har sedan dess haft ynnesten att hjälpa inte bara enskilda individer, utan hela mänskligheten. Allt jag behöver göra är att lyssna på vad de säger. Jag är uppkopplad till existensen efter livet...
Mer
14 år 9 månader sedan #229678 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad säger rösterna?
Just detta, gör att jag tror att du har, lite väl stor fantasi! "Allt jag behöver göra är att lyssna på vad de säger. Jag är uppkopplad till existensen efter livet..."

Vart man är uppkopplad mot det ger sig, men har man hybris och tror att man skall rädda mänskligheten så är man någonstans högt uppe i det blå! :rolleyes:

Råkar själv vara där ibland! :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum