Har ni haft förgiftningsvanföreställningar?

Mer
14 år 7 månader sedan #245444 av Nissegossen
Har redan svarat på frågan och jag hade den föreställningen i början när jag insjuknade.
Men, till slut brydde jag mig inte utan tänkte att de redan hade haft alla chanser att döda mig och att jag då inte hade kunnat förhindra det. Jag hade sådana konspirations teorier att jag trodde att även kranvattnet var förgiftat.

Numera låter jag alla sådana tankar rinna av mig och tänker, låt dem hållas, jag lever ju efter 35 år också! :mrgreen:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #245445 av Isa-Alise
O ja, sådana tankar präglade mina psykoser...
Mer
14 år 7 månader sedan #245448 av Isa-Alise
Jag trodde att "dom" visste precis vilken banan jag skulle köpa vid Pressbyrån, och kunde därför inte köpa nån alls... än mindre äta på restaurang eller lämna matlådan i kylskåpet... och maten hemma blev ju giftig under natten då "dom" smög sig in i lägenheten... jag tappade 26 kilo på några månader eftersom jag inte åt nått alls då...
Mer
14 år 7 månader sedan #245454 av Nissegossen
Ja,Isa-Alise och jag var på dig och försökte få dig att inse att det var vanföreställningar, sist du fick dessa och du skrev på forumet. Vet inte om du blev hjälpt på något sätt av vad jag skrev.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 7 månader sedan #245456 av Isa-Alise
Jag var väldigt djupt inne i det då... men vänskapen bar mig igenom det svåra...
Mer
14 år 6 månader sedan #245563 av MsTibbs
Jag har inte haft förgiftningsvanföreställningar tror jag, men träffade en på psyket som trodde smörgåsen var förgiftad. Jag och en till satt med henne då hon med musbett åt upp smörgåsen. Vi fick pusha på och säga att vi också ätit smörgås och var friska fortfarande. Det tog ungefär en halvtimme sedan hade hon ätit upp. :)