Funderar på at ta mitt liv.vs.Tung Avdelning resten av livet

Mer
14 år 3 månader sedan #271495 av Admin1
Om du känner dig panikslagen kan det kanske vara panikångestattacker, som du har. Det finns läkemedel som ger viss effekt mot panikångest. Fråga din läkare om det.
Mer
14 år 3 månader sedan #271507 av Potte-Boa Jösse
Mycket stöd till dig, kämpa på!
Pottis
Mer
14 år 2 månader sedan #279200 av Alu
Hej det är jätteviktigt att du får sova, kanske nr 1 när man når dåligt.
Omega 3 är alltid bra liksom B12 som man kan bli deprimerad av om man har brist på det.
Sedan en sak som är minst lika viktig är att du bör kolla upp biverkningarna på den antidepressiva medicin du tar nu.
Motsägelsefullt nog kan man ju få självmordstakar som en biverkning av vissa, Zoloft t ex. Den medicinen kan även ge sköldkörtelhormonbrist, något man också kan bli deprimerad av.
Gå in på FASS och sök på den medicin du tar och läs där vilka möjliga biverkningar den tabletten kan ge:
www.fass.se

En annan grej, när gjorde du senast en hälsoundersökning, då man kollar blodvärde, socker, zink, magnezium ja allt sånt?

För övrigt är det också så att när man klappat ihop är det för djävligt och det känns hopplöst, men samtidigt är det också en chans att börja om på nyttpå ett mer helt sätt. Det ser man kanske inte när man är mitt inne i en depression men på nåt sätt kan det också bli en resa i att lära känna sig mer fullt ut. Det viktiga är att vara kärleksfull mot sig själv och se det lilla barnet i sig själv. När man mår dåligt är man ganska taskig mot sig själv på nåt sätt. Det kan till och med vara skönt att kram sig själv, ligga och hålla om sig själv för man behöver all kärlek i världen i det här läget.

Det spelande kommer komma tillbaka men jag tycker det låter som du behöver gå till någon du kan prata med ett par gånger i veckan och reda ut kaoset inom dig. Man kan behöva en ledsagare i att förstå sig själv, eller hur?
Jag hoppas du kan se att du kan gå hel ur det här och antagligen klokare och känslomässigt rikare ju mer du får kontakt med dina känslor.