Röster...

Mer
13 år 11 månader sedan #300526 av mopa
Röster... skapades av mopa
Mina röster har varit de samma hela tiden, ibland kan dom vara någolunda hyggliga, men för det mesta är dom elaka o krävande.
Dom är manliga röster.

Ni som har röster, är det samma hela tiden, eller försvinner/tillkommer det röster? Är dom snälla eller elaka?
Vad tror ni röster kommer ifrån?

Jag tror det beror på demoner man har.
Mer
13 år 11 månader sedan #300534 av skord
Svar från skord i ämnet Röster...
inte alls. rösterna är både &.

& jag klarar inte av dom, om dom inte är kärleksfulla.


kram mopski
Mer
13 år 11 månader sedan #300590 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet Röster...
Jag har flera, elaka ibland, de har mycket
åsikter.. sällan snälla, men lite
komiska ibland... de kommenterar
mycket jag gör och säger vilket
är störande... det är när de vill
att jag skall dö som det blir ohållbart...
eller när de hotar, då har jag ångest!
uppdrag försöker jag inte ens lyssna
på men ibland gör jag det ändå.. fall
ifall de har rätt... för de har rätt ibland...

kram

/bonnie...
  • trance
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #300591 av trance
Svar från trance i ämnet Röster...
ja, det kan vara alla möjliga röster. ibland från folk jag känner, men då är det demonerna som tagit deras röster och använder dem. ibland helt okända personer. vem vet var de kommer ifrån? från en annan dimension, eller ett annat universum? från helvetet?

en gång var det en röst från nån jag kände som sade att jag måste ut och shoppa så mycket jag kan hela dan. då var jag tvungen att göra det fast jag visste att personen ifråga var oskyldig. det var demonernas verk.

de brukar vara elaka, men ibland är de bara neutrala. (men aldrig snälla)
Mer
13 år 11 månader sedan #300617 av digicat
Svar från digicat i ämnet Röster...
För mig är det mest negativa eller neutrala jag hör. de vill attt jag ska göra saker eller säga saker som sårar. de hatar mig men de fortsätter att försöka få mig att göra hemskheter. :cry:
Mer
13 år 11 månader sedan #300621 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Röster...
uppmanande röster kräver eftertanke i mycket hög grad. rent generellt, lyd aldrig en röst som uppmanar till att bryta mot någon lag. Oavsett svensk, guds eller vad sunda förnuftet säger är fel.

Jag har råkat ut för mycket när jag lydigt rösterna, men har haft is i magen och tänkt hela tiden på det, och aldrig gjort något brott.

Det ligger inte långt ifrån vad de egentligen menar och överlag är rösterna negativa, men det finns dock en följeslagerska som jag ibland lyder, för att där, även om det krävs eftertanke, så finns en ådra av sanningen som är en aha upplevelse när man förstår den verkliga meningen med vad hon egentligen menar och det gäller hela tiden att skynda långsamt.

Det verkar som om att om de säger exakt vad de menar, så stjälper det, vad de försöker göra med min hjälp. Det kan vara så att en person lider nöd och då säger de inte det rätt ut utan pekar på det och är istället negativa, men det är inte det rätta utan det gäller hela tiden att se och själv tänka efter innan man gör något

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum