Röster...

Mer
13 år 11 månader sedan #300636 av saara
Svar från saara i ämnet Röster...
Trance och ni andra, varifrån tror ni ni att demonerna kommer då? Har de plågar er i många år? Det måste vara en fruktansvärd plåga att ha dem inpå sej. :kram :hjärta
Mer
13 år 11 månader sedan #300740 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster...
Röster är nog ens egna tankar, som man inte kan identifiera som tankar och därför hörs tankarna som en röst.

Röster utlöses ofta av stress. Stress kan också vara när man vilar och är understimulerad. När jag insjuknade var rösterna väldigt högljudda och elaka, men sedan när jag fick antipsykotika blev de tystare och snällare för att till slut försvinna.

Om man har en depression kan rösterna bli väldigt dystra och negativa också.

Det kan vara bra att lyssna på radio eller att titta på TV för att motverka röster.
Mer
13 år 11 månader sedan #300761 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet Röster...
Jag har ungefär fem manliga röster som oftast är elaka, men de var inte det från början, från början var de som att ha några osynliga vänner bara (kan ha utlösts av stressen av att bli mobbad och att övergreppen från barndomen började komma upp) men nu är de, när jag hör dem, elaka och väldigt krävande.

Det är deras fel att jag försökte snatta och åkte fast, efter den gången har jag försökt verkligen mycket mera att INTE göra det de säger åt mig att göra, men ibland blir det bara för jobbigt och jag ger upp, men jag följer iallafall lagarna nu, de hånar mig ofta för att jag åkte fast när jag snattade, likson GAH, det var ju DERAS fel att jag gjrode det från första början, orka sedan sitta och skylla på att jag är värdelös för att jag inte ens kan snatta?

De är oftast inte alla där på en och samma gång, men ju mera stressad jag är desto flera av dem är det, men fem tror jag de är. Jag började höra röster ganska tidigt, men det hade antagligen de utlösande faktorer jag nämnde innan, fast de har blivit värre med åren, men lite bättre med mediciner, de försvinner inte helt, sover jag dåligt och är stressad hör jag dem fortfarande, men just nu är det LJUVLIG tystnad, jag tror inte jag uppskattade tystnaden lika mycket innan jag började höra röster.
Mer
13 år 11 månader sedan #301017 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster...
Det finns självhjälpsråd här mot röster:

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... as-roester
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... pa-roester

KBT skall också ha effekt mot röster