Musik och dess uppgraderingar.

Mer
13 år 9 månader sedan #320197 av Admin1
Saara,

Min hörsel är det inget fel på utan jag har bara helt slutat med att lyssna på musik. Det blir knappt någon musik för mig på TV heller.
Mer
13 år 9 månader sedan #320278 av saara
Admin1, lyssnar du annars på radio t.ex nyheter? Jag lyssnar mycket lite på radio nuförtiden, fast jag vet att det kommer bra program särskilt från den kristna radiokanalen. Jag borde skaffa en bättre radio. Nu måste jag flytta den jag har från ena rummet till andra beroende på var jag är och det har väl gjort att jag helt har slutat lyssna.
Mer
13 år 9 månader sedan #320292 av Nissegossen
tystnaden är talande i sig....
Man får inga intryck ifrån radioskvalet och det kan ge lugn och ro för en normal person utan större ansträngning. För radioskvalet triggar tankarna med extra stimuli.

Jag själv vill inte påverkas av nyheterna på radion, så jag har på webbradion på en kanal med både lite nyheter och reklam, på en väldigt låg nivå, där jag bara lägger märke till en ljudkuliss.
Detta för att det är mitt sätt att koppla av.
Detta ända sedan barndomen då jag gjorde läxorna till musik från radio luxemburg....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 9 månader sedan #320614 av Admin1
Det är sällan jag lyssnar på radion och då är det oftast något program om psykiska sjukdomar. TV tittar jag däremot på 2-3 timmar varje dag.
Mer
13 år 9 månader sedan #320795 av terrorin
det är bra allihopa, men just musik är någonting man kan gräva hur djupt som helst i, enligt mig
Mer
13 år 9 månader sedan #323361 av Lerik
Vet faktiskt precis hur du känner dig, man känner sig verkligen utvald på något vis när detta inträffar.
Det kan vara texter också som man känner igen sig så mycket i att man är säker på att de är hämtade ur ens egna liv.


Jag har också haft drömmar, visioner från när jag var liten som inträffat senare i livet.

Te x så kommer jag ihåg från 4-årsåldern att jag fick en vision om att jag skulle träffa en psykolog och inte låta honom vinna.
När jag senare besöker en psykolog i 17-års åldern ser han precis ut så som jag föreställt mig honom.