Ångest

  • Erase
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19039 av Erase
Ångest skapades av Erase
Det här med ångest, jag har daglingen ångest men jag vill faktiskt ha ångest och vill inte ta några tabletter mot det som t.e.x stesolid.
man utväxlas som människa när man under lång tid har ångest-
man "brejkar" som jag brukar kalla det , jag har brejkat många gånger
under mitt sjukdoms tillstånd, och hoppas att jag kommer bli en bättre människa inom några år , jag vill inte ta anti-ångest medicin.
jag har märkt att min hjärna blir bara bättre och bättre.
Det här med att "brejka" är verklingen en rolig och bra förbättring i hjärnan. ´- Man behöver faktiskt inte ta Anti-ångest medicin när man får den minsta ångest egentligen är det ju bättre att inte hålla på med t.e.x Stesolid - klart slut.
  • henry
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #19040 av henry
Svar från henry i ämnet Ångest
helt rätt att försöka klara sig utan benso, själv fick jag det insatt när jag var inlagd utan att veta så mycket, frågade om biverkningar och läkarn sa att det knappt fanns några... har sen fått nya recept i åratal, försökt sluta och då bröt helvetet lös med kramper och fruktansvärda abstinenssymptom, trots att jag trappade ner över flera månaders tid. jävla knark är vad det är. förstör hjärnan på lång sikt. står tom i fass att det bara bör användas i korta perioder.
Mer
18 år 10 månader sedan #19054 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ångest
Bensodiazepinerna kan vara beroendeframkallande om man tar dem varje dag, men tar man bara då och då är det nog ingen fara. Idag används mest antidepressiva eller Buspar mot ångest. De är inte beroendeframkallande och brukar ge god effekt mot ångesten. De kan nog vara värda att pröva om ångesten är besvärlig.

Det finns också självhjälpsråd på sajten mot ångest.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... rka-angest