Anfallande/ Kvävande röster.

Mer
18 år 6 månader sedan #23102 av Isa-Alise

bara_på_låtsas skrev: Jag har börjat höra röster på ett helt annorlunda sätt. Det började när jag hade rökt hasch en kväll nere på stan, först lät det som om det var två människor bakom mig som var fulla och pratade med varann. Men allt eftersom så blev rösterna fler och fler tills det lät som om jag hade hela stan bakom mig. När jag vände mig om var det ingen där och allt blev tyst. Efter den händelsen så har jag hört röster som låter som om dom döda talar direkt till mig och hotar mig. Precis när rösterna kommer så känns det som om jag blir anfallen av något från alla håll runt omkring mig och jag kan inte andas alls sålänge rösterna talar, dom kväver mig och försöker knuffa omkrull mig känns detsom. Som om dom suger ur livsenergin ur mig. Det konstigaste är att jag inte vet vilket språk rösterna talar, har aldrig hört några ord men det låter som hot. Fruktansvärda hot. Ibland låter det lite som latin tror jag, men när jag hör rösterna blir jag så utmattad fysiskt efter bara någon minut så jag har svårt att koncentrera mig överhuvudtaget....någon som varit med om något liknande? Alltså fysiska obehag i samband med rösterna?


Jag blir orolig för dig när jag läserdet här... hoppades att du skulle må bättre än så nu...

Jag hade en mycket påtaglig känsel och rösthallucination för många år sedan i samband med att jag slutade tvärt med Haldol och Cipramil.... det kändes som en orm som ringlade i kroppen och som talade med mig och ville styra mig... sen blev det som en massa ormar som krälade omkring i kroppen.... fruktansvärt obehagligt....

Det gick över med en kombination av medicin och förbön...

Jag vädjar till dig... låt bli drogerna.... du vet ju hur illa du mår efter att ha använt dem... låt det inte bli värre... ge dig själv en chans att må bättre...

Hur fungerar resten av tillvaron? Det var ett tag sen jag läste något som du skrev här...
Mer
18 år 6 månader sedan #23277 av bara_på_låtsas
Min dotter är nu 5 månader. Jag har slutat och börjat igen när det gäller missbruket, flera gånger om. Har hållt upp några veckor, sen skiter det sig igen. Jag mår dåligt. Jag blir förmodligen snart av med min lägenhet och mitt socialbidrag, jag blir då alltså helt hemlös såhär passande till vintern. Jag står åtalad för 137,8g cannabis, och väntar på rättegång.

Jag är med andra ord helt fucked. Tyvärr.
Mer
18 år 6 månader sedan #23287 av flisan
Försök att ta upp kampen mot ditt missbruk. Sök hjälp!
Då kanske du kan få ha kvar ditt socialbidrag och din lägenhet. Det är viktiga saker ! Kämpa kämpa! Du har en dotter som är värd att kämpa för. Om du blir hemlös blir allt värre.
Försök få hjälp av kurator med de praktiska bitarna, kring ekonomi och bostad.