"hela världen är min"

Mer
18 år 9 månader sedan #19895 av Sleepy
Min första psykos fick jag när jag var 19, men kom på att jag nog redan som ung tonåring varit lite "småsjuk" så att säga.. När jag var yngre så trodde jag att hela världen var för mig liksom, att alla människorna och allting som hände, det hände för mig. Att alla visste vem jag var.. låter helsjukt nu när jag berättar det.
Fler som haft såna känslor?
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19902 av Axons
Svar från Axons i ämnet hela världen är min"

Sleepy skrev: Min första psykos fick jag när jag var 19, men kom på att jag nog redan som ung tonåring varit lite "småsjuk" så att säga.. När jag var yngre så trodde jag att hela världen var för mig liksom, att alla människorna och allting som hände, det hände för mig. Att alla visste vem jag var.. låter helsjukt nu när jag berättar det.
Fler som haft såna känslor?

Jag hade precis som du sådana tankar. Allt handlade om mig. Nu när jag inte har sådana tankar längre så har det blivit tvärtom istället. Kan känna mig extremt ensam ibland. Det gäller att hitta en balans däremellan tror jag.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19903 av
Svar från i ämnet "hela världen är min"
Bara en liten undring, hur gamla är ni nu?
/flisan
Mer
18 år 9 månader sedan #19904 av Sleepy
Svar från Sleepy i ämnet "hela världen är min"

Gäst skrev: Bara en liten undring, hur gamla är ni nu?
/flisan

Jag är snart 26.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20052 av
Svar från i ämnet "hela världen är min"
Det verkar som att verkligheten är att ingen bryr sig, därför tror man att alla gör det som ett försvar mot ångest och depression.
Mer
18 år 7 månader sedan #21295 av Tolkana
Svar från Tolkana i ämnet "hela världen är min"
Brukar ofta känna, att jag är mer värd än alla andra människor, att jag är mer begåvad och att alla andra är inte lika bra som mig. Och att jag kommer förändra världen storartat. Men trots det finns det mycket mindrevärdeskomplex som kompenserar högmodigheten.
Är mindrevärdeskomplex ett faktum ifall man är högmodig. Finns det något samband?