Vanföreställningar.

  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
18 år 9 månader sedan #19922 av Kn@sen
Om man har levt med vanföreställningar länge, blir det inte svårare att få sjukdomsinsikt, menar att det har nästan blivit min personlighet?
Mer
18 år 9 månader sedan #19926 av leva
Svar från leva i ämnet Vanföreställningar.

Kn@sen skrev: Om man har levt med vanföreställningar länge, blir det inte svårare att få sjukdomsinsikt, menar att det har nästan blivit min personlighet?


Jag har också funderat som du. Resonerar liksom alltid med sig själv. Det är kanske så att när den ena delen som är misstänksam tar överhand, eller helt enkelt stänger av den sunda delen i hjärnan, som det flippar ur.
Mer
18 år 9 månader sedan #19934 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vanföreställningar.

Kn@sen skrev: Om man har levt med vanföreställningar länge, blir det inte svårare att få sjukdomsinsikt, menar att det har nästan blivit min personlighet?


Mina vanföreställningar försvann med Abilify... men innan det var de så starka att det var svårt att se igenom dem... jag upplevde dem som verkliga...
Mer
18 år 9 månader sedan #19944 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vanföreställningar.
Vanföreställningar dit paranoia räknas kan nog ibland vara svårbehandlade om man starkt tror att de är verklighet. Det är ju då inte något onormalt som kräver behandling utan felet då ligger oftast i omgivningen. Om man är kritisk och ifrågasättande till sina vanföreställningar, så kan de avta i styrka. Det är den strategin man använder när man behandlar med kognitiv beteendeterapi, som skall vara särskilt bra mot vanföreställningar.
Mer
18 år 7 månader sedan #21296 av Tolkana
Svar från Tolkana i ämnet Vanföreställningar.
syhsthhs
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23005 av
Svar från i ämnet Vanföreställningar.
Tolkana är du säker på att det är vanföreställningar?