kryp på väggarna

Mer
13 år 3 månader sedan #364504 av Traxerity
Svar från Traxerity i ämnet kryp på väggarna
har du ofta stress och oro? synhallisar kommer oftast efter stress eller oro. När jag var överstressad av paranoia utomhus så såg jag löv och trodde dem var grodor och skalbaggar och kackelackor. Så kolla först om du har stress beror det inte på det så gå till din läkare och säg att du har börjat se kryp på väggarna.
Mer
13 år 3 månader sedan #364677 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet kryp på väggarna

makeup skrev: Jag hör inte röster just nu. Tapeterna är enfärgade, plus att krypen har varit här i bara en vecka, dem finns inte alltid här, plus att det bara är en vägg, har samma färg i alla.. Jätteobehagligt, känns som om dem tänker attackera mig och äta min hjärna eller nåt..mycket annat har förändrats också.
Jag förstår att det är ovanligt, men inte omöjligt tydligen. Man kan inte bara säga att hörselhallucinationer är det enda korrekta, då vi har fem sinnen. Oavnligt och ömöjligt är olika saker.


Jag ser mycket 24/7 och har aldrig haft röster. Jag har aldrig sett dessa insekter vissa mystiker och vissa som hallucinerar talar om. Jag vet en mystiker som inte är psykiskt sjuk och beskriver dessa som astrala parasiter. En vanlig form är spindlar och tusenfotingar. Alltså det är en form av fauna i den astrala parallela dimensionen. Mystikern har blivit av med de genom att visualisera violett eld som fyller hela rymmet.

chazo123.files.wordpress.com/201 ... =667&h=500

Möjligtivs kan det vara hallucinationer och då tyvärr är nog medicin bland de få alternativen så då får det tyvärr bli ett snack med läkaren.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 3 månader sedan #364817 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet kryp på väggarna
En nyhet från sajten:

Synhallucinationer tros kunna orsakas av brist på transmittorn acetylkolin i hjärnan. Vid demens och Parkinsons sjukdom har synhallucinationer behandlats med läkemedel som höjer acetylkolinet. Nu har ett fall med synhallucinationer vid schizofreni framgångsrikt behandlats med läkemedlet rivastigmin, som höjer acetylkolin i hjärnan.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... i-ett-fall

Vissa antipsykotika, som Leponex, Zyprexa och Seroquel blockerar acetylkolin i hjärnan, vilket kanske inte är bra om man har synhallucinationer.
Mer
13 år 3 månader sedan #364820 av Geta
Svar från Geta i ämnet kryp på väggarna
Idag när vägglöss har blivit vanligt igen så är det inte säkert att
man har hallucinationer när man ser småkryp.
Det kan vara på riktigt.
Mer
13 år 3 månader sedan #364913 av makeup
Svar från makeup i ämnet kryp på väggarna
Jag undrar bara för att ingen annan ser något..ingen i familjen har sett ett enda kryp, irriterande faktiskt, plus att vägglöss inte är flera cm långa
Mer
13 år 3 månader sedan #364915 av makeup
Svar från makeup i ämnet kryp på väggarna
men jag antar att det inte är viktigt då det är så ovanligt, så låter det alltid..ingen rök utan eld, och om det bara finns rök utan eld hur ska man tycka då? vad onyanserat livet är egentligen..föddes helt klart på fel planet, ska försöka födas på nån annan i nästa liv om man få något, alternativt till en ko.