2D-hallisar

Mer
18 år 7 månader sedan #21138 av leva
Svar från leva i ämnet 2D-hallisar
Ser också bilder framför ögonen när jag blundar. Någon kallade det meditation. Brukar använda det när jag ska sova. Det kommer inga otäcka bilder det är som att titta på en film som inte gått tidigare. Man sluter ögonen fast man tittar ändå, liksom. Konstigt är det. Men det brukar sluta med att jag somnar :rolleyes:
  • A
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #21168 av A
Svar från A i ämnet 2D-hallisar
Detta har jag alltid när jag sluter ögonen, ibland bara som röriga mönster och färger, ibland blixtar, ibland fattar inte hjärnan direkt att jag blundar utan fortsätter nån sekund se det jag nyss såg... oftast mer diffust men ibland helt klart. Annars är det mycket ansikten
som fladdrar förbi... eller hus.. oftast sekundsnabbt men ibland som små filmer... allt detta har jag dock vant mig ganska väl vid och är inget större problem för mig jämfört med andra symptom... kommer ihåg en kväll för några månader sen när jag låg och skulle sova och hade mina vanliga färgade mönster, sen helt plötsligt knäppte det till i huvudet och det blev helt kolsvart istället... fick en ahaupplevelse... hade inte upplevt detta "normala" tillstånd på över 10 år säkert och har tyvärr inte gjort det efter den gången heller.
Mer
18 år 7 månader sedan #21220 av Teresia
Svar från Teresia i ämnet 2D-hallisar

A skrev: kommer ihåg en kväll för några månader sen när jag låg och skulle sova och hade mina vanliga färgade mönster, sen helt plötsligt knäppte det till i huvudet och det blev helt kolsvart istället... fick en ahaupplevelse... hade inte upplevt detta "normala" tillstånd på över 10 år säkert och har tyvärr inte gjort det efter den gången heller.


Ja det har hänt mig också liknande då jag upplevt en känsla av normalitet och hur det var förr, men jag mins inte att det hänt mig på samma sätt som dig då jag blundat och sett ingenting.

Men för att knyta an till ämnet så har jag också olika mönster och bilder i huvudet när jag blundar, som oftast har jag det, kanske har jag nog det alltid nuförtiden men lägger inte märke till det alltid. Det är väl drömbilder, hjärnan arbetar ju med bilder mycket under drömmarna så... Sen så brukar jag också ha efterbilder av verkligheten när jag sluter ögonen, precis som om bilden fastnat på min lins som när man stänger av vissa TV-apparater ibland och bilden av den sista bilden är kvar.