VARFÖR FÅR BARA JAG PSYKOSER

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #22850 av
jag är den enda av mina knarkande kompisar som får psykoser. det enda som är bra. ja det finns nåt bra med psykoser man får en känslighet man känner direkt vad människor tycker om en. Att tro att bara för att man ha r psykoser äär man faan inte knäpp hela tiden. en gång trodde jag att jag skulle dö av hjärtproblem. gissa om jag vart chockad när jag vaknade på morgonen och levde. när ska jag dö frågade jsg. du ska inte dö ssvarade en sköterska. jag hoppade nämligen ut från ett fönster för att jag skulle bli mördad av en kille som sa att jag hade gjort illa mina djur men det hade jag inte. en gång lurade dom i mig att jag inte fick äta så jag gick ner flera kilo. all min mat var förgiftad. och jag var så tjock. Mikrofoner finns i hela lägenheten . och blinkande ljus. jagser människor som inte finns. Det luktar ammoniak och skit. Ja faktiskt. jag blir faan rädd när jag tänker på det nu. jag pratar och skriker för mig själv för jag orkar faan inte höra dom där jävla rösterna hela tiden.en gång fick jag för mig att dom hade snott två kattungar av mig så jag sprang och bankade på hos en gammal tant och skulle ha tillbaka dom stackars henne hon blev väl livrädd. skvallerkärringarna på gården mår nog bra nu. så dom får nåt och prata om. tror ni att det hjälper att flytta.
Mer
18 år 6 månader sedan #22861 av Admin1
Det låter som du har det väldigt jobbigt och du verkar ju tycka samma sak själv också. Missbruk kan framkalla psykoser det vet man, men inte hos alla. De som har en psykossjukdom i botten brukar ha det värst med att psykoser uppstår p.g.a missbruket. Jag skulle rekommendera att du försöker få hjälp att komma ur ditt missbruk, som framkallar jobbiga psykoser för dig. Det finns en sajt Missbruksrådgivningen som har ett forum där man kan ställa frågor om missbruk.
www.mbrg.se/
Mer
18 år 6 månader sedan #23042 av Teresia
Menar du Admin1 att de som får missbrukspsykoser kanske skulle fått en psykos någon gång i alla fall, eller?
Mer
18 år 6 månader sedan #23046 av Isa-Alise

Gäst skrev: jag är den enda av mina knarkande kompisar som får psykoser. det enda som är bra. ja det finns nåt bra med psykoser man får en känslighet man känner direkt vad människor tycker om en. Att tro att bara för att man ha r psykoser äär man faan inte knäpp hela tiden. en gång trodde jag att jag skulle dö av hjärtproblem. gissa om jag vart chockad när jag vaknade på morgonen och levde. när ska jag dö frågade jsg. du ska inte dö ssvarade en sköterska. jag hoppade nämligen ut från ett fönster för att jag skulle bli mördad av en kille som sa att jag hade gjort illa mina djur men det hade jag inte. en gång lurade dom i mig att jag inte fick äta så jag gick ner flera kilo. all min mat var förgiftad. och jag var så tjock. Mikrofoner finns i hela lägenheten . och blinkande ljus. jagser människor som inte finns. Det luktar ammoniak och skit. Ja faktiskt. jag blir faan rädd när jag tänker på det nu. jag pratar och skriker för mig själv för jag orkar faan inte höra dom där jävla rösterna hela tiden.en gång fick jag för mig att dom hade snott två kattungar av mig så jag sprang och bankade på hos en gammal tant och skulle ha tillbaka dom stackars henne hon blev väl livrädd. skvallerkärringarna på gården mår nog bra nu. så dom får nåt och prata om. tror ni att det hjälper att flytta.


Låter urjobbigt... nojorna känns igen... du borde söka vård... få nån medicin som kan dämpa det hela... och avstå från missbruket... det gör det bara värre...

Varför just du och inte kompisarna?... har inget bra svar... bara att du troligtvis har en benägenhet att reagera med psykoser... kanske nån sårbarhet eller genetisk orsak som gör det lättare för dig att få psykoser...

Vad du kan göra är att minska sårbarheten genom att sköta om dig... äta och sova och låta bli knarket... och kanske ta medicin mot psykosen...

Hoppas att du snart mår bättre....
Mer
18 år 6 månader sedan #23051 av Admin1

Teresia skrev: Menar du Admin1 att de som får missbrukspsykoser kanske skulle fått en psykos någon gång i alla fall, eller?


Det normala är nog att missbruket framkallar en psykos och när missbruket upphör försvinner psykosen. Det finns också exempel på att missbruket hos vissa känsliga personer kan utlösa en psykossjudom, som sedan oftast inte går över. Så kan det vara för cannabis där det kan utlösa psykossjukdom hos vissa predisponerade individer, men inte för andra.
Mer
18 år 6 månader sedan #23092 av Teresia
OK, tack för svaret. Men andra som inte är benägna kanske får övergående psykoser vid användning av cannabis.