Har du gjort dig själv illa när du mått dåligt?

Mer
Mer
18 år 6 månader sedan #23618 av Geta
  • blablabla
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23621 av blablabla
När jag var 14 skar jag mig en del för att lindra ångesten.. På senare tid har jag överdoserat läkemedel i självmordssyfte
Mer
18 år 6 månader sedan #23624 av Nissegossen
Hej Isa-Alise! Jag har gjort några sjävmordsförsök tidigare, men de har inte skadat mig.

Däremot så var det så att en gång när jag låg inlagd, så försökte jag sluta röka. Jag höll upp i en månad trots att jag låg på psyke. Nästan hela tiden hörde jag ordet cigarett, cigarett inom mig.

Efter en månad gick jag tvärs över korridoren till rökrummet och bad om att få en cigarett. Du röker ju inte sade de som satt där. Jo, jag röker svarade jag, kan jag få en cigarett? Jag fick en mentolcigarett och rökte den. Sedan när jag rökt färdigt fimpade jag cigaretten i handen för att straffa mig själv. Detta gjorde jag efter varje cigarett ett tag frmaöver.

Den röst som sade att ordet cigarett var en ung flickas röst. När jag föll för cigaretten så sade en annan röst "det får du själv stå för" till flickan, hennes svar var då "Det vet jag väl"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 6 månader sedan #23626 av Kn@sen
Det har faktisk hänt att man skurit sig med vassa föremål, aldrig så att någon ser när man har långarmat, kommer faktiskt ihåg att jag skar mig i ansiktet en gång och det blev lite jobbigt att föklara, sa att jag blivit överfallen. Rent allmänt så är man kanske inte så hygglig mot kroppen i övrigt. Jag har lovat mig själv att så länge mor lever ska jag allt kämpa på. Tror också att jag är för feg att ta sista steget. Lite orolig är jag kanske endå, har börjat ge bort saker som betyer mycket för mig, är så trött på alla saker som ligger och skräpar.
Mer
18 år 6 månader sedan #23664 av Aspergergirl
Jag har både skurit mig på armarna och tagit överdoser medicin i självmordssyfte. Allt detta senast i somras. /A