Ökar era vanföreställningar när ni är fysiskt sjuka?

Mer
10 år 11 månader sedan #585918 av Cosmos
Absolut. Fast själva febern kan faktiskt utlösa dessa. Själv får jag drömtillstånd som även finns där fast jag är vaken. Kan inte heller hålla reda på tiden. Även en mängd färgformationer finns så fort jag blundar. Kan också känna en tyngdlöshet och att jag håller på att tappa markkontakten. Men som sagt, med feber över 39 gr är detta inte så konstigt.
Mer
10 år 11 månader sedan #585926 av maria-w
Jag tror inte jag varit fysiskt sjuk sen jag fick diagnosen. Har extremt bra immunförsvar. Är tex immun mot maginfluensa. Kommer ihåg en jul för flera år sedan när vi firade tillsammans alla syskon. Alla våra respektive och alla våra barn låg däckade dagen efter julafton men pappa och alla vi syskon var friska. De pratar fortfarande om ifall vi kanske utsatt dem för nån form av magförgiftning. :rotfl

Jag hade dåligt blodvärde några år innan psykosen bröt ut. Då var jag väldigt trött. Vet inte om det finns nåt samband. När jag inte sover Och är väldigt trött får jag mer psykotiska symptom. Då brukar jag isolera mig och vila för det funkar inte att vara bland folk då. Har ibland lite dåligt samvete för att jag sjukskriver mig, men man kanske kan jämföra det med ett migränanfall eller nåt.
Mer
10 år 11 månader sedan #585932 av zoegas
Man blir flummig av feber. Delerium till och med.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
10 år 9 månader sedan #595357 av JigsawJohn
Jag vet inte riktigt faktiskt. Jag har inte varit så mycket sjuk fysiskt, mest bara haft lindrig förkylning. Vid enstaka tillfällen har jag haft influensa och ganska nyligen hade jag extrem huvudvärk. Jag blev lite knäppare än vanligt den där gången med huvudvärken. Hade så ont att jag kved och knappt kunde prata, men blev ändå förbannad på mina röster och agerade lite konstigt mot dem i största allmänhet. Jag såg världen genom en dimma och allting var liksom overkligt. Kanske närmare dissociation, men ändå. Som zoegas skrev, det var nog snarare delirium, vilket kan uppstå även vid svår smärta.

zoegas skrev: Man blir flummig av feber. Delerium till och med.

Mer
10 år 9 månader sedan #595386 av Admin1
Om man får infektion och feber, som gör att psykossymptomen försämras så kan man ju ta Ipren t.ex som har antiinflammatorisk effekt och febernedsättande effekt. Det finns ju en del undersökningar som tyder på att sådana preparat minskar psykossymptom.