röster på annat språk

Mer
18 år 4 månader sedan #29899 av elina
en av mina bästa vänner har schizofreni. det händer ibland att hon hör röster på portugisiska, fast hon inte förstår eller talar det språket själv.

någon annan som vart med om sånt?
Mer
18 år 4 månader sedan #29900 av Saari
Svar från Saari i ämnet röster på annat språk
Är hon säker på att det är portugisiska?
Mer
18 år 4 månader sedan #29912 av milla
Svar från milla i ämnet röster på annat språk
nej, bara på svenska för mig.
Fast jag vet att det förekommer latin.
Mer
18 år 4 månader sedan #29913 av Nissegossen
För mig är det förhäskande språket svenska, men också andra språk finns med, ibland kommer synonymer på flera olika språk. Oftast är det då engelska, men tyska och många andra språk är förekommande inom mig.
För det mesta förstår jag exakt vad rösterna vill säga, budskapet går fram så att säga.
Men just portugisiska vet jag inte om jag varit med om.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #29914 av Nissegossen
Jag glömde. Ibland är det så att ett ord stavas på ett sätt och uttalas på ett annat. Då kan det ordet betyda olika saker på olika språk, och då ser jag ordet eller texten såsom för min inre syn. Dvs, jag ser ordet hur det stavas innanför pannbenet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #29924 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster på annat språk
Jag har bara hört röster på svenska och engelska dvs språk jag förstår. Det var någon här tidigare som hörde röster på latin, som han inte förstod. Så det förekommer nog ibland.