röster på annat språk

Mer
17 år 11 månader sedan #39925 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster på annat språk
Det jag har hört på engelska har varit fullt begripligt och rätt vettiga saker egentligen - ingen rappakalja alls.
Mer
17 år 11 månader sedan #39959 av Gestur
Svar från Gestur i ämnet röster på annat språk
Jag hört CIA-röster på engelska inne i mitt huvud. Det förklarade jag med att sändare och mottagare hade opererats in i mina öron. Dessa fick enligt stränga order endast avlägsnas av läkare vid Karsudden. Som tur var åkte jag inte dit utan fick vård på Sahlgrenska i min hemstad. Efter några månader fick jag även en datortomografi och efter det kände jag mig lättad.

Jag har även hört George W Bush tala till mig med det ovan beskrivna sändar/mottagarsystemet.

Allt jag hörde på engelska var begripligt, alltså ingen rappakalja.

Jag kan även nämna att jag har trott mig stå i telepatisk förbindelse med Dalai Lama, men då talade vi lustigt svenska båda två.
Mer
17 år 11 månader sedan #39960 av elina
Svar från elina i ämnet röster på annat språk

elina skrev: en av mina bästa vänner har schizofreni. det händer ibland att hon hör röster på portugisiska, fast hon inte förstår eller talar det språket själv.

någon annan som vart med om sånt?


det finns berättelser om folk som rätt vad det är, efter tex nära-döden-upplevelser (ndu:er) börjat kunna forntida språk. så varför inte? människan är gåtfull.

det var en berättelse på tv för nån vecka sen om en kille som fick en baseboll i huvet och sen kunde han rabbla alla veckodagar och datum långt bak i sextiotalet och innan han var född. han kunde säga exakt vad han hade gjort varenda dag i sitt liv. han visste vad han hade haft för kläder på sig och vilka han hade träffat. han mindes precis allt. plus att han visste sånt som han aldrig hade hämtat in...

en annan sak jag hörde om var en människa som fått ett hjärta donerat. sen kunde hon peka ut personen som mördat personen hon fått hjärtat donerat av... hon fick den avlidna människans medvetande...!!!
Mer
17 år 11 månader sedan #39961 av elina
Svar från elina i ämnet röster på annat språk

elina skrev: en av mina bästa vänner har schizofreni. det händer ibland att hon hör röster på portugisiska, fast hon inte förstår eller talar det språket själv.

någon annan som vart med om sånt?


det finns berättelser om folk som rätt vad det är, efter tex nära-döden-upplevelser (ndu:er) börjat kunna forntida språk. så varför inte? människan är gåtfull.

det var en berättelse på tv för nån vecka sen om en kille som fick en baseboll i huvet och sen kunde han rabbla alla veckodagar och datum långt bak i sextiotalet och innan han var född. han kunde säga exakt vad han hade gjort varenda dag i sitt liv. han visste vad han hade haft för kläder på sig och vilka han hade träffat. han mindes precis allt. plus att han visste sånt som han aldrig hade hämtat in...

en annan sak jag hörde om var en människa som fått ett hjärta donerat. sen kunde hon peka ut personen som mördat personen hon fått hjärtat donerat av... hon fick den avlidna människans medvetande...!!!