känselhallucinationer

Mer
10 år 9 månader sedan #593390 av Geta
Svar från Geta i ämnet känselhallucinationer
ibland kan ja inbilla mig på natten att nånting äckligt finns där, som te x ett troll
Mer
10 år 9 månader sedan #593500 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet känselhalucinationer

Admin1 skrev: Har aldrig haft känselhallucinationer, men ibland känner jag parfymdoft, som jag tror är hallucination, men jag är inte helt säker för det kan vara riktig doft.



Hur avgör man sådant? Alltså, när man har folk i närheten och man frågar om dofter eller dylikt så går det ju bra, men hur avgör man då man är själv? Har mycket problem med detta.
Mer
10 år 9 månader sedan #593584 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet känselhallucinationer
Har aldrig läst om något annat sätt att fråga någon annan. Det finns dock ett annat problem med lukter vid schizofreni och det är att man kan felidentifiera lukter t.ex apelsin kan lukta pizza. Så parfymdoften kan egentligen vara en annan doft också. Luktsinnet sitter i de främre delarna av hjärnan, där kognitiva och negativa symptomen befinner sig.
Mer
10 år 8 månader sedan #601718 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet känselhallucinationer
Känsel halsinationer är inspelade EEG signaler kan låta komplicerat men fullt möjligt man använder som sagt telesystemen till att spela upp hallsinationerna man kan som sagt även åstad komma betydligt värre saker och ja det är ett vapen system.
Fått prova diverse sådana upplevelser inga roliga grejer kan vara jävligt plågsamt alltså ett tortyr vapen av fega psykologer! Dom som förfogar över dessa har inga spärrar alls att bränna ett foster i magsäcken på en kvinna det är sådant man gör på dessa avdelningar! Det är ungefär samma sak som laser operation! och ja dom kan gå in i vävnaden utan att skada yttre vävnadslager. Man får helt enkelt se det så här att man sett det mesta som går att se!
Mer
10 år 8 månader sedan #603972 av JigsawJohn
Svar från JigsawJohn i ämnet känselhallucinationer

koi skrev: Jag har också känt mobilen burra, även hört den ringa fast den inte ringer. Det är enormt störande.


Det där upplever jag också! Störande och irriterande när det inte slutar...

Och en del andra saker:
Ofta känner jag att något nyper mig upprepade gånger. Värme eller kyla på små speficika områden på kroppen, oftast på armarna eller benen. De uppkommer lite då och då.

Sen får jag väldigt sällan, men ändå, oförklarlig smärta här och var. Någon enstaka gång, oftast under en dag, kan jag å andra sidan inte känna någon smärta alls. Det är lite creepy, och jag försöker förstå vad det beror på. Jag är självskadare, så det är därför jag skräms av att inte kunna känna den smärta jag försöker tillfogar mig själv.

Ibland kan jag känna att något kryper eller krälar omkring under huden. Det är obehagligt, men jag får oftast inte panik av det.

Vad jag däremot får panik över är när jag känner maskar i ögonen. Har än inte gått så långt att jag skadat mig för att "få ut dem". Det känns så jäkla verkligt men jag vill inte råka skada mina ögon.
Mer
10 år 8 månader sedan #604016 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet känselhallucinationer
Psyk ungar som gör dom där! fast det är ju trevligt med slidan dom har fast det är ju tydligen bara lock vara. Lite jobbigt när man blir mikrad i ett år med mikrovågor bränningar över hela kroppen lite var stans. Värsta var när man låg vaken sovande pappa sa att jag sov kunde typ inte röra en fena. Det är sånt KBT psykologerna gör för att tortera sina patienter. Det är Hemlin och redgert och tjejerna som håller på med såna tönt grejer! Man kan se flera har sönder brända tungor det vill säga fläckar på tungorna.