den 4:e dimensionen

Mer
18 år 3 månader sedan #30369 av lilla my
De är så här,att jag har kommit fram till att vi lever i en annan dimension
de vi alla upplever är ju 3 dimesionellt men den 4 dimensionen som inte många upplever (tror jag) de vill säga tid och rum. Den 3dimensionella världen som vi upplever är ju längd, höjd, djup.Men att i själva verket har vi tiden som vi inte ser,att de vi gör har redan hänt.

Jag menar vi har ett annat liv vid sidan av den 3 dimensionella värlen alltså i en 4:e dimension....Den 4:e bryter igenom hos mej mer och mer.

Igår upplevde jag att mina händer inte va mina.Fast jag såg dom så va dom inte där.Detta är en inblick av den 4:e dimensionen:Man är här men ändå inte..
Känner mej mer och mer overklig,som om jag inte syns ibland,jag vet att jag går men de känns inte så..


Snart kanske jag helt blir uppslukad in i den 4.e dimensionen.Lite rädd för vad som kommer att hända då!!??
Mer
18 år 3 månader sedan #30371 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet den 4:e dimensionen
lilla my! Jag tror du är på väg in i en psykos! (Skall jag säga?)

Ta det lugnt, jag tror inte någonting uppslukar dig!

Om du fortfarande känner så i morgon så överväg att ta kontakt med psykvården.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #30372 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet den 4:e dimensionen
När man är så där på gränsen till en psykos kan man uppleva en sorts vidgat medvetande som gör det möjligt till kreativa tankehopp... det här med den fjärde dimensionen verkar vara ett sådant... men låt dig inte gå för långt in i tankarna... även om det är frestande... det kan bli svårt att hålla tillbaka psykosen om man ger sig hän åt dessa tankar...

Jag känner igen sättet att resonera från tider då jag själv varit sjuk... jag upplevde världen som mångdimensionerad, som en kristall med många sidor genom vilken man kunde komma in i olika världar... detta var för mig mycket verkligt då jag var på gränsen till psykos... kanske var det ett vidgat medvetande... eller också bara en sjukdomsupplevelse... finner dock att upplevelsen var berikande....

Om du mår sämre bör du söka hjälp... du blir inte uppslukad av nån fjärde dimension, men kan gå in i psykosen... och behöva hjälp att förhindra detta...
Mer
18 år 3 månader sedan #30393 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet den 4:e dimensionen
Jag tror också, som de andra här. ditt tal om 4:e dimensionen kan vara ett tecken på försämring och en annalkande psykos. Overklighetskänslor kan förekomma och de kallas för derealisationskänsla. Man kan också uppfatta sig själv och sina kroppsdelar som främmande. Jag tror det kallas för depersonalisation. Sök hjälp om det fortsätter en längre tid eller förvärras.