Symptomfri

Mer
18 år 4 månader sedan #30730 av Geta
Svar från Geta i ämnet Symptomfri
När man varit schizofren en längre tid så
är det ingen som tvingar på en vård om man
inte själv söker.
Det är ingen heller som diskuterar diagnosen.
Inte ett ord sägs om schizofreni.
Läkarna verkar tycka att det är besvärande med
en så allvarlig diagnos istället.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #30731 av
Svar från i ämnet Symptomfri

Niklas skrev:

Admin1 skrev: Niklas,

Är det tvångsvården som du är negativ till? Eller är det att du inte gillar att få diagnosen schizofreni? Jag upplever att du känner dig kränkt av diagnosen och jag tror att du är den enda här som reagerar så.

Hur skall psykiatrin bete sig så att du blir nöjd?


Det är tre saker: Dels att de är tidstjuvar och tvingar en till prat och skitsnack. Dels tvingar de på mig en massa medicin som jag blir fet som en gris av och inte behöver. Vidare är diagnosen felaktig men detta får inte diskuteras utan diagnosen är en fixering hos dom.

Om de lämnade mig helt ifred så vore jag nöjd.

Har dom satt dig på Zyprexa med?

Jag tror att vi är styrda Ovanifrån eller av Ockupationsmakterna med deras hantlangare läkarnas Zyprexamani.

Jag tar nu 2.5 mg Zyprexa, hatar det, men måste. Tog 5 mg innan, vill se hur jag mår nu...

Har OCD och aspergers.

Säger någon att "jag har gått upp i vikt av den...medicinen...", tja, då vet jag nåstan direkt att den drabbade talar om Zyprexa. Zyprexa är ett diabetesfrämjande helvete!

mvh/Björn, HBG
Mer
18 år 4 månader sedan #30734 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet Symptomfri
Själklart det går. Du verkar som du blir bara bättre och bättre. Hoppas att du snart blir helt symptomfri.

Tusen kramar
Mer
18 år 3 månader sedan #30753 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Symptomfri
Niklas,

Jag läste att du gått upp i vikt mycket av Risperdalen. Det finns ju alternativ, som inte ger lika mycket viktuppgång, som Risperdal t.ex. Zeldox. Också Abilify ger mindre viktuppgång än Risperdal. Hoppas att du får en second opinion angående din diagnos. Diagnoserna varierar ju ibland mellan olika läkare. Är det bara en psykiatrer som har varit inkopplad på ditt fall?
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #30756 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Symptomfri
Niklas, jag tror inte man går upp så mycket av medicin.
Jag har risperdal Consta (injektion) och jag har inte gått upp så mycket.
Personligen tycker jag att det är bättre med medicin i injektionsform, för då behöver man inte strula med tabletter och kan ingen anklaga en för att ha slarvat/glömt att ta medicin.
Sedan beror det mycket på vad man äter också och hur mycket man rör på sig.
Du kan ju fråga om du får byta medicin, om du måste ha någon överhuvudtaget.
Mer
18 år 3 månader sedan #30761 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Symptomfri
Ha! Ha! Ha! Nu har du garanterat Säpo och äventuellt Must på dig!

Hoppas du bara skämtar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum